Wendy Zwaaf nieuwe manager digital & IT bij RAI Amsterdam

Amsterdam, 3 juli 2025 – Wendy Zwaaf-Hoogland is op 1 juli 2025 gestart als manager digital & IT bij RAI Amsterdam. De 47-jarige Zwaaf-Hoogland treedt in dienst bij de event- en congresorganisatie om de IT-processen te optimaliseren en voor de doorontwikkeling van strategische IT-initiatieven die bijdragen aan een betere en meer data-gedreven organisatie. Eerder leidde ze onder meer IT-veranderingen bij laadpalenmaker EVBox en was ze verantwoordelijk voor het opzetten van de totale digitale omgeving bij HR-dienstverlener USG People. Zwaaf-Hoogland behaalde haar master New Media and Digital Culture aan de Universiteit Utrecht.
Het bericht gaat verder onder de foto.
Wendy Zwaaf-Hoogland is recent gestart als manager digital & IT bij RAI Amsterdam. Ze treedt in dienst bij de event- en congresorganisatie om onder meer de IT-processen te optimaliseren. Klik op de foto om het rechtenvrije beeld in hoge resolutie te downloaden.
Zwaaf-Hoogland kijkt uit naar haar start bij RAI Amsterdam. “Deze functie combineert strategische vraagstukken en praktische zaken. Dat spreekt mij erg aan en daar krijg ik energie van. Wat mij meteen opviel in de sollicitatieprocedure is hoe enthousiast en betrokken iedereen is. De mensen bij de RAI werken als een team dat echt samen ergens voor gaat en ik hoop daar snel bij te horen.”
Volgens Maurits van der Sluis, COO van RAI Amsterdam, wordt de rol van technologie en data in de beurzen- en evenementenbranche steeds belangrijker. “Om onze toonaangevende positie verder uit te bouwen willen we nog beter in staat zijn om de processen, organisatie en manier van werken snel aan te kunnen passen aan de kansen die digitale ontwikkelingen bieden. Met Wendy hebben we hiervoor nu de perfecte persoon in huis. Ze heeft heel veel ervaring opgedaan in diverse branches en aangetoond organisaties verder te kunnen helpen op digitaal gebied en op IT-vlak.”
Over RAI Amsterdam
RAI Amsterdam is een internationale event- en congresorganisatie. Sinds 1893 brengt RAI Amsterdam mensen samen. Of het nu gaat om een publieksevenement, een groot congres, een internationale vakbeurs, een dance-event of een theatervoorstelling. In 2024 wisten bijna anderhalf miljoen bezoekers hun weg naar RAI Amsterdam te vinden. De bezoekers besteden jaarlijks circa 200 miljoen euro in de stad Amsterdam aan hotelovernachtingen, taxi’s, openbaar vervoer, horeca en winkels.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.