Industry Wire

Geplaatst door Create the Impossible

Wereldreiziger Jeroen Swolfs komt met platform voor ‘dromers’

AMSTERDAM, 19 november 2019 – Wereldreiziger en fotograaf Jeroen Swolfs lanceert het nieuwe platform Create the Impossible. Doel is om mensen, die een impactvolle droom hebben, te helpen met zijn ‘Dream Accelerator’ en ze te koppelen aan financiers. Jeroen Swolfs is bekend van zijn wereldwijde fotoproject Streets of the World waarvoor hij naar alle landen ter wereld reisde. De daaruit voortvloeiende tentoonstelling is uiteindelijk uitgegroeid tot ‘s werelds grootste foto expositie.

“Ik heb mijn droom waar kunnen maken, maar om daar te komen ben ik tegen vele muren opgelopen. Het was opmerkelijk, en ook wel frustrerend om te ervaren hoe moeilijk het is om je droom tot uitvoering te brengen. Door eindeloos door te zetten, is het me toch gelukt en heb ik succes kunnen vieren met mijn project”, zegt Jeroen Swolfs. “Uiteindelijk hingen mijn foto’s van de Amsterdamse Bijlmer tot in Londen en Dubai. Inmiddels zijn ze weer te bewonderen op de Zuidas in Amsterdam.

De weg die ik heb moeten bewandelen, was dus ongelofelijk moeilijk en vol met hobbels. Er zijn meer mensen met dromen die de wereld verbinden en een stuk beter maken, maar die stranden vaak al in de startfase, die ook echt zwaar is. Die mensen wil ik met dit platform helpen.”

Met een roeiboot solo de Atlantische Oceaan over

Create the Impossible is een online platform dat mensen moet inspireren en scholen in hoe zij hun dromen kunnen waarmaken. Door te luisteren naar vijf verschillende mensen, die erin zijn geslaagd hun schijnbaar onmogelijke droom na te jagen, word je steeds wijzer en gemotiveerder. De mensen die hun verhaal doen in de videomodules zijn zeer divers. Ze geven tips en advies waar je als deelnemer mee aan de slag gaat. “We hebben bijvoorbeeld Mark Slats die alles heeft opgegeven om met een roeiboot solo de Atlantische Oceaan over te roeien voor Rowing4Cancer, maar ook Merijn Tinga, ook wel de Plastic Soup Surfer genoemd. Hij peddelde de hele Rijn af (1200 km) om met succes aandacht te vragen voor de problematiek rond de plastic soep in zee, er is nu zelfs een wet aangenomen die naar hem vernoemd is‘, vertelt Swolfs.

Toegang tot financiers

Create the Impossible verbindt deelnemers in de laatste fase van het traject aan een groep financiers. Jeroen Swolfs: “Nadat ze de online modules hebben afgesloten, krijgen wij de plannen van onze ‘dromers’ binnen. Wij beoordelen die plannen en stap twee is dat ze het zogenoemde Creation Weekend bijwonen. Tijdens het Creation Weekend gaan we aan de slag met het verder brengen van dromen naar het niveau waar je kunt gaan pitchen aan financiers. Tenslotte krijgen mensen, na dit weekend, de kans hun verhaal te presenteren aan drie financiers die graag impactvolle ideeën willen ondersteunen.”

Groeimarkt

De markt voor persoonlijke ontwikkeling en coaching zit enorm in de lift. In de Verenigde Staten was de geschatte marktwaarde in 2011 707 miljoen dollar. In 2016 was dit al 1,02 miljard. Experts verwachten dat de waarde van de Amerikaanse markt in 2022 1,34 miljard zal bedragen. Volgens Jeroen Swolfs is een dergelijke ontwikkeling ook hier in Nederland gaande: “Ook in Nederland zie je dat mensen persoonlijke ontwikkeling en het waarmaken van hun dromen steeds belangrijker vinden. Als wij die dromen met Create the Impossible op weg kunnen helpen, komt er voor mijzelf een tweede droom uit.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht