Geplaatst door Werk aan de Muur

Werk aan de Muur brengt de showroom bij je thuis met ‘online showroom bezoeken’

Werk aan de Muur, een kunstwebshop, maakt van een nood een deugd in Coronatijd en lanceert een innovatieve manier om hun klantenservice te optimaliseren: een online showroom. Drie keer per week organiseert Werk aan de Muur online showroom bezoeken voor geïnteresseerden om hen te kunnen voorzien van informatie. Normaliter is de showroom op afspraak geopend voor klanten die het materiaal, waarop zij hun favoriete kunstwerk afgedrukt willen hebben, van dichtbij kunnen bekijken en de stylisten het hemd van het lijf kunnen vragen. “Door Corona kunnen mensen nu niet langskomen. Maar wij willen onze klanten zo goed mogelijk blijven helpen met het maken van een juiste keus óók in Coronatijd,” aldus Stephanie Kuijstermans, chief operations bij Werk aan de Muur.

Kuijstermans liet zich voor het online showroom-concept inspireren door de heersende trend in Azië waarbij klantenservice via videokanalen te benaderen is. “Ik hoorde over deze trend in een podcast en had meteen mijn Eureka-moment. Het is een perfecte oplossing waarbij mensen zonder fysiek menselijk contact onze klantenservice vragen kunnen stellen over niet alleen de verschillen in materialen, maar ook over afwerking daarvan, hoe het ophangsysteem eruit ziet, levertijden etc. Met de online showroom bezoeken willen we het contact houden met de klanten, ons een gezicht geven en onzekerheden wegnemen.”

Dat het initiatief van Werk aan de Muur goed wordt ontvangen, blijkt wel uit de vele positieve van de klanten, waaronder die van Kees: ‘De online showroom is leuk, ontspannen en informatief. Het is een zeer goed initiatief én alternatief om zo een groot publiek te bereiken.’ “Op basis van dergelijke reacties spelen wij met het idee om de online showroom voort te zetten óók na Coronatijd,” vertelt Kuijstermans enthousiast. Werk aan de Muur is met het online showroom-concept een unieke speler in Nederland op het gebied van serviceverlening. Klanten helpen en/of bijstaan via video wordt nog niet of nauwelijks gedaan.

Bij interesse in het bezoeken van de online showroom moet men zich aanmelden via de website. (https://www.werkaandemuur.nl/nl/hoe-werkt-werk-aan-de-muur/showroom-haarlem-2836) Er zijn maximaal 20 plekken beschikbaar. Eenmaal aangemeld kan men onbeperkt en naar eigen behoefte de video terugkijken. Tijdens de online showroom laten de Werk aan de Muur-stylisten in een half uur uitgebreid de verschillende materialen zien in de showroom. Per materiaal worden de eigenschappen uitgelicht en handige tips gegeven. Vragen kunnen worden gesteld via de chat waarop live tijdens het online bezoek antwoord wordt gegeven door één van de vier stylisten. De klant zelf is dus nooit in beeld.

Werk aan de Muur, een kunstwebshop gestart in 2012 door o.a. Jasper van der Meij, is hét platform voor betaalbare unieke kunstwerken. “Wij willen niet alleen het gat dichten tussen de ‘gele taxi’s’ van de Ikea en de exclusieve galeries, maar vinden het hebben van een lege muur ook een gemiste kans.”