Geplaatst door Western Digital

Western Digital introduceert uitgebreide reeks WD Purple smart video-oplossingen voor de groeiende markt AI-ondersteunde bewakingssystemen

Combinatie van nieuwe WD Purple 18 TB HDD, 1 TB microSD-kaart en software voor 24×7 streaming workloads biedt capaciteit, prestaties en duurzaamheid die de huidige smart video-markt vereist

Western Digital Corp. kondigt een uitgebreide reeks van WD Purple-opslagoplossingen aan, waaronder een 18 TB HDD voor digitale- en netwerkcamera’s en analyse-apparatuur, en een 1 TB microSD-kaart voor AI-compatibele camera’s. WD Purple drives zijn geoptimaliseerd om beeldverlies en pixelvorming te verminderen, en de algehele videoweergave en streaming voor 24×7 workloads te verbeteren – van opname tot back-up en langdurige opslag. Met de uitbreiding van de WD Purple-lijn zijn klanten in staat om toepassingen te ontwerpen voor verschillende slimme video-workloads.

Toename AI en deep learning

Zowel commerciële als non-profit organisaties versnellen de acceptatie van AI en deep learning om automatisering en betere efficiëntie mogelijk te maken, met als doel bij te dragen aan een veiligere omgeving voor werknemers, klanten en gemeenschappen. Deep learning-algoritmen en de veelvoud aan data gegenereerd door IoT en edge-ecosystemen vereisen een hogere resolutie voor een betere nauwkeurigheid, waardoor de behoefte aan opslagcapaciteit in camera’s en netwerk video camera’s toeneemt.

Technologie-onderzoeksbureau Omdia stelt in zijn recente rapport, Video Surveillance & Analytics Intelligence Service, dat het aandeel camera’s met deep learning-algoritmen met een vijfjarig (2019-2024) samengesteld jaarlijks groeipercentage van 67 procent zal toenemen. Voor netwerkcamera’s met deep learning analytics ziet het een groei van 37 procent, video-analyse-apparaten zullen met 43 procent groeien.

Uit nieuw onderzoek in opdracht van Western Digital onder Noord-Amerikaanse installateurs van beveiligingssystemen bleek dat 76 procent van hen ziet dat videoanalyse en AI een steeds grotere rol spelen.

Software voor streaming workloads

De HDD-firmware-optimalisaties en datamanagement-opties van Western Digital spelen een cruciale rol bij de verbetering van systeemmogelijkheden en het beheer van AI-gedreven smart video-oplossingen. De combinatie resulteert in betere prestaties, betrouwbaarheid, duurzaamheid en algehele betere operationele efficiëntie en TCO voor klanten.

Western Digital’s AllFrame-technologie voor WD Purple HDD’s biedt uitgebreide technieken voor caching en streaming beheer, om gegevensverlies te helpen voorkomen en 24×7 videomanagement te ondersteunen. De Western Digital Device Analytics software biedt monitoring en schijfanalyse, waarmee gebruikers risico’s op een schijf kunnen detecteren en instructies geven voor herstel voordat er een probleem optreedt.

WD Purple 18 TB HDD

De nieuwe WD Purple 18 TB HDD is ontworpen voor netwerkcamera’s en video-analyse, evenals GPU-compatibele apparaten die zowel realtime als post-analyse toepassingen kunnen leveren. Met 28 procent meer capaciteit dan de vorige generatie, biedt de nieuwe 18 TB HDD ruimte voor het opslaan van video, referentiebeelden en metadata, om ​​effectievere AI te ondersteunen. WD Purple-schijven van 8 TB tot 18 TB zijn voorzien van AllFrame AI-technologie waarmee tot 64 HD-camera’s kunnen opnemen, evenals 32 extra streams voor deep learning-analyses.

WD Purple 1 TB microSD-kaart

De WD Purple 1 TB microSD-kaart is ontworpen voor AI-compatibele camera’s, bewakingscamera’s en randapparatuur en dient als primaire of back-up data-opslag. De microSD is gebaseerd op de geavanceerde 96-laags 3D NAND-technologie van Western Digital en levert een combinatie van extreem hoog uithoudingsvermogen en maximaal 500 P/E cycli. De kaart is verkrijgbaar in capaciteiten van 1 TB, 512 GB, 256 GB, 128 GB, 64 GB en 32 GB. De robuuste, duurzame WD Purple microSD-kaart is weerbestendig, vochtbestendig en bestand tegen temperaturen van -25 tot 85 graden Celsius. In compatibele camera’s is het resterende uithoudingsvermogen te meten, zodat eventueel preventief onderhoud uitgevoerd kan worden.

Beschikbaarheid

De WD Purple 18 TB HDD is in oktober verkrijgbaar, de WD Purple SC QD101 1 TB microSD-kaart wordt verwacht in november.

“De samenwerking met onze klanten en ecosysteem-partners geeft ons unieke inzichten en een sterke focus op het leveren van oplossingen die zijn geoptimaliseerd voor de meest geavanceerde security video workloads”, vertelt Coert de Ridder, Sales Manager bij Western Digital. “AI stimuleert de behoefte aan verbeterde mogelijkheden in schijven om aan de prestatie-eisen te voldoen, vooral nu de videoresolutie en het aantal inkomende streams toenemen. We bevinden ons in een unieke positie, want door de combinatie van onze software en ons uitbreidende schijfportfolio zijn onze oplossingen ideaal voor implementatie in een diversiteit van slimme videotoepassingen.”

Bronnen:

Blog: How is AI Clearing the Vision of Smart Video?

Blog: With WD Purple microSD Cards, Security Cameras Endure an AI and 4K Future

Blog: Ready for the Rise of the Smart Fleets