Geplaatst door WD

Western Digital stelt nieuwe doelstellingen voor duurzaam ondernemen en zet zich in voor net zero emissie in 2032

Western Digital Corp. (NASDAQ: WDC) kondigt ambitieuze nieuwe duurzaamheidsdoelstellingen aan waarmee het de inzet om zijn wereldwijde ecologische voetafdruk positief te beïnvloeden, uitbreidt. De nieuwe doelstellingen omvatten onder andere het verhogen van gebruik van hernieuwbare energie naar 100 procent, evenals doelstellingen voor water- en afvalvermindering.
Duurzaamheidsstrategieën vormen de kern van de activiteiten van Western Digital. Als resultaat van doordachte planning en uitvoering heeft het bedrijf al verschillende doelen gesteld en bereikt. Zo draaien bepaalde faciliteiten inmiddels op hernieuwbare energie en is het energieverbruik per geproduceerde eenheid teruggedrongen.
De nieuwe duurzaamheidsdoelstellingen van het bedrijf zijn concreet:
● De wereldwijde activiteiten tegen 2030 op 100 procent hernieuwbare energie laten draaien
● Het bereiken van netto zero emissie in de activiteiten van het bedrijf (Scope 1 en 2 emissies) tegen 2032
● Vermindering van wateronttrekkingen met 20 procent tegen 2030
● Tegen 2030 meer dan 95 procent van het bedrijfsafval van stortplaatsen houden
“Deze nieuwe, ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen benadrukken de prioriteit van Western Digital om verantwoord met de planeet om te gaan. De datagestuurde doelen en statistieken zorgen ervoor dat we onze organisatie verantwoordelijk houden voor het verminderen van de gevolgen van klimaatverandering”, aldus Irving Tan, Executive Vice President Global Operations bij Western Digital. “We hebben al aanzienlijke vooruitgang geboekt met maatregelen om emissies, water en afval te verminderen, hernieuwbare energie te benutten, en koolstofarme productontwerpen en -verpakkingen te realiseren. De nieuwe doelstellingen herhalen onze inzet om voorop te lopen op het gebied van duurzaamheid.”
Het gevestigde duurzaamheidsprogramma van Western Digital heeft al hoge doelen gesteld en is erkend door brancheorganisaties. De doelstellingen van het bedrijf werden bijvoorbeeld goedgekeurd door het Science Based Targets-initiatief ( SBTi) in 2021. De faciliteiten van Western Digital in Shanghai, China en Penang, Maleisië zijn door het Lighthouse Network van het World Economic Forum erkend als Sustainability Lighthouses.
“Naarmate duurzaamheid een bedrijfsprioriteit wordt voor organisaties, zullen bedrijven die zich inzetten voor en vooruitgang boeken bij het bereiken van uitvoerbare duurzaamheidsdoelstellingen, worden erkend als leiders op het gebied van duurzaamheid in de branche”, aldus Curtis Price, VP Sustainability Research bij IDC. “De inzet van Western Digital op het gebied van netto zero emissie, water- en afvalvermindering en hernieuwbare energie, is een voorbeeld van de toewijding van het bedrijf om de impact van zijn bedrijfsactiviteiten op de planeet te verminderen en de weg vrij te maken voor andere bedrijven om dit voorbeeld te volgen.”
Kijk hier voor meer informatie over de duurzaamheidsactiviteiten van Western Digital.
—-
Over Western Digital
Het is de missie van Western Digital om het potentieel van data te ontsluiten door het gebruik ervan te ontplooien. Met Flash en HDD-franchises, ondersteunt door vooruitgang in geheugentechnologie, creëert Western Digital innovaties en krachtige opslagoplossingen waarmee de wereld haar ambities kan verwezenlijken. Als kernwaarde erkent Western Digital de urgentie om klimaatverandering te bestrijden en heeft het bedrijf zich gecommitteerd aan ambitieuze doelstellingen voor koolstofreductie die zijn goedgekeurd door het Science Based Targets initiatief. Meer over Western Digital en de merken Western Digital, SanDisk en WD via www.westerndigital.com.