Geplaatst door Widget Brain

Widget Brain Haalt €2 Miljoen op Voor AI-Gedreven Workforce Optimisation en Voorspellend Onderhoud

Rotterdam, 26 November 2019 – Widget Brain, een snelgroeiende startup die technologie aanbiedt voor het optimaliseren van roosters gaat wereldwijd uitbreiden door een investering van €2 miljoen van Volta Ventures. Met deze investering wil Widget Brain zo snel mogelijk groeien op het gebied van Workforce Optimisation en voorspellend onderhoud van machines en apparaten.

Het is de eerste keer in haar vierjarige bestaan dat Widget Brain extern kapitaal ophaalt en is elk jaar winstgevend geweest. Met de investering gaat Widget Brain de huidige samenwerkingen met Workforce Management bedrijven versterken en uitbreiden met nieuwe samenwerkingen in Australië, Europa en de Verenigde Staten. De startup biedt plug-in AI services aan om de verwachte vraag te voorspellen en automatisch roosters voor werknemers te creëren. Door gebruik te maken van kunstmatig intelligente technologie, worden optimale roosters nu binnen enkele minuten gecreëerd en wordt de tijd die normaal gesproken aan planning besteed wordt met 75% verminderd. Daarnaast nemen de bedrijfsresultaten met gemiddeld 5% toe bij klanten zoals McDonald’s, Domino’s Pizza, Facilicom en CitizenM. Die resultaten komen voort uit een toename van de omzet en het verlagen van de personeelskosten terwijl er volledig wordt voldaan aan lokale wet- en regelgeving én dat werknemers eerlijke en transparante roosters krijgen.

“Onze klanten vragen in toenemende mate om diensten die het roosterproces automatiseren en betalen voor de allerbeste roosters door een maandelijks abonnement. Doordat de omzet uit deze abonnementen met 141% gegroeid is, werd het tijd om groeikapitaal aan te trekken via Volta Ventures. Zij geloven in onze visie als management team en steunen onze groeistrategie volledig,” zegt Widget Brain CEO Joachim Arts.

Sander Vonk, partner bij Volta Ventures voegt daar aan toe: “Bij Widget Brain vonden wij een zeldzame combinatie van een geweldig en ervaren team dat goede technologie bouwt met een bewezen product-market fit en klaar is om op te schalen. Wij kijken er naar uit om dit team verder te ondersteunen en we zijn er zeker van dat zij grote successen kunnen bereiken.”

Over Widget Brain
Widget Brain is opgericht in Rotterdam eind 2015. De afgelopen vier jaar heeft het bedrijf twee nieuwe vestigingen geopend in Burlington (Verenigde Staten) en in Canberra (Australië). Het bedrijf heeft momenteel meer dan 40 werknemers in dienst.

De missie van Widget Brain is om werknemerstevredenheid, voldoen aan wet- en regelgeving en bedrijfsprestaties te maximaliseren door AI-gedreven voorspellingen en roosters. Met hun Workforce Optimisation services kunnen klanten een betere balans aanbrengen tussen de verschillende KPI’s en het roosterproces volledig automatiseren. De ontwikkelde technologie is een antwoord op het toenemende personeelsverloop, de hogere arbeidskosten en de strengere arbeidswetten en SLA’s.

Verder onderzoekt het bedrijf de groeimogelijkheden van hun AI-gedreven predictive analytics portfolio door services voor voorspellend onderhoud te ontwikkelen die de prestaties van machines moet verbeteren.

www.widgetbrain.com

Over Volta Ventures
Volta Ventures Arkiv investeert in jonge en ambitieuze internet- en softwarebedrijven. Het Amsterdamse en Gentse investeringsfonds beheert €55 miljoen en wordt gesteund door EIF and ARKimedes-Fund II.

www.volta.ventures