Wie wordt dé VTech-vlogmaster van 2020? Abovo Media verantwoordelijk voor concept en creatie van de populaire YouTube-serie

Hoorn, 13 oktober 2020 – VTech, wereldleider in elektronisch en educatief speelgoed, lanceert de vierdelige YouTube-serie ‘Vlogmasters’. In de serie worden drie kinderen gevolgd die met behulp van bekende Nederlandse en Belgische YouTubers hun eigen vlogvideo’s (leren) produceren met als doel ‘Vlogmaster van 2020’ te worden. Naast de drie vlogtalenten kunnen de kijkers zelf ook meedingen naar de titel door hun eigen video in te sturen. De YouTube-serie is de kick-off van een grootschalige crossmediale videostrategie die Abovo Media voor VTech heeft ontwikkeld.
Pranken, jumpen en dansen
Aanleiding voor de populaire YouTube-serie is de introductie van de VTech KidiZoom Vloggercam. Een vloggercamera voor kinderen vanaf vijf jaar die een online sterrenstatus willen opbouwen. In iedere aflevering staat één van de populaire YouTube-thema’s van de jonge doelgroep centraal: pranken, jumpen en dansen. Producent Diede Bouma koppelde voor ieder thema een populaire YouTuber aan een aanstormend talent en dat leverde hele leuke duo’s op. Zo helpt vlogger Rutger Schipper zijn zusje Noor met het maken van een coole jumpvideo, laat Kalvijn Guy zien wat je nodig hebt om een prankvideo te maken en legt de Belgische Celine Dept Ella uit hoe ze een dansvideo voor TikTok opneemt.
Interactie met de kijker
De jonge kijkers zijn degenen die bepalen wie ‘vlogmaster van 2020’ wordt. Dit kan één van de drie aanstormende talenten zijn, maar ook de kijkers zelf kunnen hun eigen vlog insturen om zo kans te maken op de titel. De winnaar mag bovendien een speciale video maken met zijn of haar favoriete Youtuber en wint een KidiZoom-pakket. Genoeg reden dus voor de kijkers om zelf mee te doen en dat is precies het doel van deze campagne. Laten zien hoe leuk het is en stimuleren om zelf video’s te maken.
Creativiteit en lol
Malu Limpens, Senior Marketing Manager bij VTech: “In de campagne staan de creativiteit en de lol in het maken van video’s centraal. En dat zien we ook terug in de resultaten. De eerste aflevering is net pas uitgezonden en we hebben nu al filmpjes ontvangen van kids die een beroemde vlogger willen worden. Maar we hopen natuurlijk nog meer kinderen te bereiken en te motiveren zelf creatief aan de slag te gaan met het maken van video’s met onze KidiZoom-producten. Dit gaan we onder andere doen met een preroll-campagne op YouTube. Daarnaast bereiken we de ouders door de inzet van een branded-contentartikel op KEK Mama, de social media kanalen van VTech én het enorme bereik van de YouTubers.”
Kick-off van een creatieve samenwerking
Niels Bruinsma, Strategisch Directeur Abovo Media, heeft hoge verwachtingen van de samenwerking: “Deze YouTube-serie is pas het begin en zelfs maar een klein onderdeel van een grootschalige crossmediale videostrategie die wij voor VTech hebben ontwikkeld. Dat deze eerste campagne meteen al zo’n succes is, bevestigt de goede match tussen beide bedrijven. Vanaf het eerste contactmoment was het duidelijk dat we dezelfde visie en passie op het gebied van data, creatie en media delen en dat zie je nu al terug in deze campagne. We kijken er dan ook enorm naar uit om samen met VTech een constructieve samenwerking op te tuigen.”
Over VTech
VTech is wereldleider in elektronisch en educatief speelgoed. VTech maakt gebruik van de allernieuwste technologie om innovatief, educatief en leuk speelgoed aan te bieden voor alle ouders die zich bezighouden met de ontwikkeling en de ontplooiïng van hun kind. Al 40 jaar ontwikkelt VTech speelgoed dat op een subtiele manier educatie en plezier combineert, gebaseerd op het motto “Leren is kinderspel”.
Over Abovo Media
Het in 1999 opgerichte Abovo Media is het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland. De unieke kennis en ervaring die zij op het gebied van media, data, tech en creatie hebben, stelt hen in staat om klanten als Basic-Fit, HG, Primera, Corendon, Livera, Postcodeloterij, GVB, Dekbeddiscounter.nl en X20 Badkamers op te laten vallen in het medialandschap, maar hun bovenal inzicht te geven in welke media-inspanningen echt resultaat opleveren.
In oktober 2019 nam Abovo het succesvolle onlinemarketingbureau Maxlead over. Als strategisch onlinemarketingpartner helpt Maxlead klanten als Carglass, Wolters Kluwer, Seats & Sofa’s en Marktplaats met het genereren van leads en sales. Samen vormen de bedrijven, die hun eigen identiteit en locatie hebben behouden, een nieuwe (onafhankelijke) bureaugroep die 250 medewerkers telt en media- en consultancybestedingen van 200 miljoen euro beheert. Voor meer informatie: https://www.abovomedia.nl en https://www.maxlead.com/.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.