Industry Wire

Geplaatst door Dutch Media Week

Winnaar Sound of Dutch Media Week bekend

Begin september riep Dutch Media Week muzikale creatieven op om Nederlands grootste mediafestival te vertalen in een geluid. Een deskundige vakjury heeft vandaag hét geluid gekozen dat zal worden gebruikt voor de muzikale vormgeving van Dutch Media Week. De compositie van André Heuvelman en Frans de Rond, beiden intuitive music producers, is uitgeroepen tot dé Sound van Dutch Media Week. 

De vakjury, bestaande uit Robert Soomer (Metropole Orkest), Jan Pieter Geersing (Audiochef), Tuur Hendrikx (SonicPicnic), Marijn Roozemond (Massive Music) en Herman Dummer (Dutch Media Week) heeft bij de beoordeling van de inzendingen gelet op aspecten als uitstraling, originaliteit, creativiteit en vindingrijkheid.

Juryrapport
“De winnende sound heeft ons verrast. Je zou kunnen zeggen dat we op een ander been zijn gezet door de compositie. Tegelijkertijd zorgde het voor een dilemma: past dit bij de briefing? Uiteindelijk gaf het feit dat deze sound ons echt heeft gepakt de doorslag.” Een van de juryleden: “Als we een sound voor een opdrachtgever componeren, maken we soms ook een eigen interpretatie die we dan de wildcard noemen. Het is geregeld voorgekomen dat de opdrachtgever juist die sound koos. Het is volgens ons dan ook dé tip voor componisten: heb lef, verlaat een gebaand pad en maak een wildcard.”
– juryrapport Sound of Dutch Media Week 2021.

André Heuvelman en Frans de Rond reageerden heel enthousiast na het horen van het nieuws: “We zagen de oproep om de Sound van Dutch Media Week te componeren en we bewogen in het moment. Gaaf dat onze sound ook de jury heeft bewogen!”

De winnende sound van Heuvelman en De Rond zal van 30 september tot en met 10 oktober worden gebruikt als introtune bij de vele talkshows, radio-uitzendingen en symposia die tijdens Dutch Media Week worden geprogrammeerd. Daarnaast ontvangen de winnaars een cheque ter waarde van €1.000,-.

Sound Summit

Met de Sound of Dutch Media Week wordt een voorzet gedaan voor de Sound Summit, waar het branden van een merk door middel van geluid een van de programmaonderdelen vormt. Tijdens de Sound Summit wordt een dag lang stilgestaan bij de impact, taal en psychologie van geluid. Ook worden tijdens dit event handvatten gegeven hoe je een goede briefing kunt geven voor de ontwikkeling van audio.

De Sound Summit vindt plaats op woensdag 6 oktober in De Vorstin Hilversum.

Meer informatie en kaartverkoop

Luister hier naar het winnende geluid.

Over Dutch Media Week

Dutch Media Week is hét mediafestival van Nederland, dat van 30 september tot en met 10 oktober de media en innovaties in de industrie promoot, stimuleert en viert. Het festival laat de bezoeker ervaren hoe belangrijk media zijn in ons dagelijks leven. Van innovatie en creatie tot talentontwikkeling. Dutch Media Week wordt georganiseerd door Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing.

www.dutchmediaweek.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht