Industry Wire

Geplaatst door MWG

WINNAARS MWG AMMA AWARDS 2019

Amsterdam, 16 mei 2019 – Vanavond vond tijdens de eerste editie van allOut, hét mediafestival van Nederland, voor de achttiende keer de prestigieuze AMMA uitreiking plaats (Annual Masters of Media Awards). Deze vakprijs wordt één keer per jaar uitgereikt aan mediaprofessionals en -bedrijven voor hun uitzonderlijke prestaties in het voorgaande jaar. Voor de eerste keer streek de initiatiefnemer en branchevereniging MWG neer op festivalterrein Thuishaven. De winnaars werden gekozen door een vakjury. De Sales representative van het jaar (voorheen de Carl Lipp-prijs) werd daarentegen bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus. Ook werd het YIM Talent van het jaar verkozen op basis van een workshop waarin een case moest worden uitgewerkt en gepresenteerd. 

Het cijfer drie vormt een rode draad door de AMMA’s van dit jaar. Opvallend hierbij is dat de winnaar van één van de nieuwe categorieën ‘Digitaal bureau van het jaar’: Greenhouse, vanavond volop in de prijzen is gevallen met winst in maar liefst drie categorieën. Merk van het jaar Ziggo (VodafoneZiggo) neemt ook drie prijzen mee naar huis. Het spreekwoord driemaal is scheepsrecht is van toepassing op Mediabureau ZIGT, dat nu bij de derde keer inzenden in de prijzen valt. 

De winnaars

YIM Talent van het jaar 2019
Thomas van der Biezen

Greenhouse

Sales representative van het jaar 2019 (voorheen Carl Lipp-prijs)
Mascha Colmans–de Graaf

Jean Mineur Mediavision

Beste content & engagement strategie 2019
Bavaria Carnavalvrij

Swinkels Family Brewers, Mindshare Greenhouse, Fama Volat, Blauw Gras

Hans Anders: Hoor wat je mist!

Hans Anders, Initiative, Talpa, Starkey, RTL

Beste mediaperformance 2019
VodafoneZiggo: a world class strategy in a local mobile era

Greenhouse, VodafoneZiggo, Google

Beste media-innovatie 2019
De personalisering van nieuws: smart radio & smart journalism

FD Mediagroep

Beste inzet van owned media 2019
Hoe CadeauKalender van McDonald’s in 2018 alle doelstellingen overtrof!

McDonald’s, OMD, DDB Unlimited (Databay), TBWA, HKS

Beste media research 2019
Trusted Brands, Trusted Ads

Sanoma, Mediabrands Marketing Sciences, Alpha.One

Beste datastrategie 2019

Parkmobile: juist datamodel verlaagt customer churn met 50%

Parkmobile en MobPro

Beste mediastrategie 2019
Neem je TV lekker mee, met Ziggo Go

OMD, J. Walter Thompson, Search Result

Merk van het jaar 2019
Ziggo

VodafoneZiggo, OMD, J. Walter Thompson Amsterdam, SearchResult, DisXT en Kumpany

Media-exploitant van het jaar 2019
Qmusic

Digitaal bureau van het jaar 2019

Greenhouse

Mediabureau van het jaar 2019
ZIGT

Over de MWG

MWG is dé branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie en wil een verbindende rol spelen tussen media, merken, content en data & technologie. Het doel van de MWG is om via diverse events, bijeenkomsten en publicaties de kennis op mediagebied van leden en vakgenoten te verbreden en verdiepen, waarbij het topwerk in het vak wordt beloond tijdens de AMMA uitreiking op 16 mei.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht