Industry Wire

Geplaatst door IAB

Winnaars Programmatic Awards 2019 bekend

Amsterdam, 14 juni 2019 – In een uitverkocht Pakhuis West zijn gisteravond de Programmatic Awards 2019 uitgereikt. Grote winnaar was dit jaar Greenhouse, dat maar liefst drie awards in ontvangst mocht nemen, waaronder die van Data-Driven Creative voor TOTO en Activatie/Performance Campagne voor SEAT. Greenhouse-medewerker Carola Hoeven is uitgeroepen tot Programmatic Rising Star.

Slimmer omgaan met programmatic tools, advertenties en data
De vakjury, met daarin vertegenwoordigers van Reprise, AppNexus, ING, bol.com, Talpa, Greenhouse, Newcraft, Google en MobPro, constateerde een duidelijke verhoging in de kwaliteit van de ingestuurde cases. Juryvoorzitter Sabrina Schmidt: “Bij de bijna honderd cases die zijn ingestuurd zagen we veel dynamische creatives, maar wat ons bovenal opviel was de actualiteit van de gebruikte data, alle automatisering die daaromheen is opgezet en de toename in performance. We waren ook verheugd om te zien dat de samenwerking tussen adverteerders, mediabureaus, uitgevers en hun partners de basis vormde van het succes. Alle cases en winnaars zijn een inspiratie voor de industrie om steeds slimmer, creatiever en effectiever om te gaan met programmatic tools, advertenties en data. We kunnen allemaal erg trots zijn en dat is precies wat de Programmatic Awards weerspiegelen in onze branche.”

Winnaars Programmatic Talent Awards 2019

  • Programmatic Campagne Manager – Tom Veenhuijsen – Reprise
  • Programmatic Rising Star – Carola Hoeven – Greenhouse
  • Data Hero – Melanie Exmann – Reprise
  • Programmatic Sales Evangelist – Anne Bouwman – Sanoma

Winnaars Programmatic Campagne Awards 2019

  • Branding/Awareness – Yarden: Jongerencampagne – Tomorrowmen
  • Activatie/Performance – SEAT Arona: Game, set, we got a match! – Greenhouse & Mediacom
  • Data-Driven Creative – TOTO: Betting on relevance – Greenhouse
  • Digital Out Of Home – PepsiCo: Taste Challenge – Exterion Media/ OMD/ Resono/ Platform161
  • Full Funnel – Ziggo: Neem je tv lekker mee, met Ziggo GO – OMD Nederland

Winnaars Programmatic Solution Awards 2019

  • Innovatieve Format – ADR NIEUWS APP: Dynamic audio campaign – GroupM
  • Tech & Measurement – Single Tag Programmatic Solution – Refinery89

 

Over IAB Nederland

De Programmatic Awards is een initiatief van IAB Nederland, dé onafhankelijke branchevereniging voor digital advertising en marketinginnovatie. Aan de ruim 200 adverteerders, mediabureaus, publishers, technologieleveranciers en creatieve bureaus die bij ons zijn aangesloten, bieden wij inzicht, kennis en een netwerk. Dit doen we door samen met hen ontwikkelingen en trends in de markt te duiden en waar mogelijk standaardisering, wetgeving en (zelf)regulering mede te bepalen of te beïnvloeden. Meer informatie: http://www.iab.nl/.

De Programmatic Awards 2019 worden ondersteund door de gewaardeerde sponsors:

PubMatic, Rubicon Project, AppNexus, Sanoma, TMG, Mannenmedia en Result.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht