Geplaatst door Mediamatic Lab

WOMEN Inc. community vergroot je kansen

‘Een community site die toegankelijk is voor alle vrouwen’, dat was de vraag waar Jannet Vaessen, managing director WOMEN Inc., Mediamatic Lab benaderde.

Op verzoek van WOMEN Inc. maakte Mediamatic Lab een sociaal netwerk waar vrouwen (en mannen!) kennis en ervaring kunnen delen, artikelen publiceren, bijdragen aan discussies en nieuwe vrienden kunnen maken.

www.womeninc.nl bevat meer nieuws en achtergronden, een uitgebreidere agenda en allerlei laagdrempelige rubrieken zoals ‘vraag en aanbod’. De nieuwe website past bij de nieuwe huisstijl die door Kessels Kramer voor WOMEN Inc. werd ontwikkeld.

anyMeta website

Mediamatic Lab maakte de site van WOMEN Inc. met anyMeta. Dit is een door Mediamatic ontwikkeld community management systeem dat werkt met metadata. AnyMeta heeft de kenmerken van een semantisch netwerk. Het biedt alle mogelijkheden van een CMS maar ordent informatie en creëert automatisch een relevante context bij ieder artikel op de website. Het is ook daarom ook zeer goed geschikt voor het verbinden van mensen met dezelfde interesses en belangen.

PICNIC, BiDnetwork.org, het Joods Monument, het Geheugen van Oost en Open Archief zijn andere voorbeelden van sociale netwerken en websites die Mediamatic Lab heeft ontwikkeld.

WOMEN Inc.

WOMEN Inc. is een onafhankelijk platform dat streeft naar een mentaliteitsverandering ten aanzien van de inzet en de bijdrage van vrouwen aan de samenleving. WOMEN Inc. wil vrouwen inspireren en bewegen om optimaal gebruik te maken van hun eigen krachten en talenten.