Geplaatst door Woosa B.V.

WooCommerce webshops vinden aansluiting bij bol.com

Enkele weken geleden werd de nieuwe webshop-plugin gelanceerd die gebruikers van WordPress/WooCommerce in staat stelt een naadloze aansluiting op het platform van Bol.com te realiseren. Het aanbieden van producten via Bol.com is daarmee voor webshop én platform een stuk eenvoudiger geworden. Voor de consument betekent dit een nog groter aanbod in unieke, creatieve of tweedehands producten.

Bol heeft met de recente vernieuwingen op de site het gebruikersgemak verbeterd, en de toegang naar ruim 18 miljoen producten geoptimaliseerd. Ook aan de aanbodkant is intensief geïnvesteerd, door het lanceren van een nieuwe Retailer API. Woosa was een van de eerste integratiepartners op deze nieuwe API v3, en de enige op het gebied van WooCommerce die deze versie ondersteunt. Hiermee wordt de beheersbaarheid van de backend van zowel kleine als (middel)grote webshops overzichtelijk en volledig geautomatiseerd.

Voor Bol was het een logische vervolgstap om koppelingen te realiseren met webshop-platforms. Woosa deed dit al in samenwerking met VidaXL, Teamleader en andere. Nu was het de beurt aan Bol.com, dat enthousiast reageerde en meewerkte aan het voorstel om voor hen een unieke plugin te creëren.

Gebruikers van de plugin — met name kleine en middelgrote webshops – krijgen er een gigantisch verkoopkanaal bij door hun aanbod te plaatsen op Bol.com. De plugin draagt er vervolgens zorg voor dat alle producten, bestellingen, verzendingen in één overzicht zichtbaar zijn, namelijk: WooCommerce. Het dashboard houdt bij welke bestellingen bij Bol vandaan komen, waardoor de aansluiting bij Bol nu geen aparte administratieve handelingen meer vereist. De webshop wordt als het ware ondoorzichtig ‘doorgepubliceerd’ naar Bol, hoewel de gebruiker nog altijd de flexibiliteit behoudt om sommige producten wel en andere niet door te plaatsen.

Voor Bol is dit vanzelfsprekend een aantrekkelijke toevoeging van een enorm aantal toevoerkanalen, zonder de complicaties van gedetailleerde technische ondersteuning, rework, extra handling en dergelijke. WooCommerce wordt nu al door circa dertigduizend webshops in heel de Benelux gebruikt.

De consument krijgt er dankzij de plugin en de overzichtelijkere site van Bol een potentieel interessante uitbreiding van producten bij: handgemaakte enveloppen, lokaal geproduceerde wijn, vintage kleding en tweedehands speelgoed — het is er allemaal.