Industry Wire

Geplaatst door wedoido

Laat het woord bruiloft vallen en feestlocaties rekenen dubbele prijs: wedoido maakt het plannen van je bruiloft weer leuk én eerlijk

Amsterdam, 3 juli 2019 – Feestlocaties rekenen voor een bruiloft vaak twee keer zoveel als voor een ander type feest in dezelfde zaal, met hetzelfde aantal mensen en dezelfde tijdsduur. Ruim 50% van de top 10 trouwlocaties in Nederland rekent een dubbele prijs zodra het woord bruiloft valt, blijkt uit onderzoek van startup wedoido. Het bedrijf lanceert mede daarom een nieuw online platform dat het voor trouwkoppels leuker én eerlijker maakt om hun bruiloft te plannen. Vanaf vandaag kunnen toekomstige echtparen via wedoido.com de beschikbaarheid en prijzen van trouwlocaties inzien en boeken, terwijl ze persoonlijk worden bijgestaan door professionele Wedding Assistants. De trouwbelofte van wedoido: breken met stress en koppels weer verliefd laten worden op trouwen, het dagelijkse leven is tenslotte al stressvol genoeg. wedoido is de enige aanbieder ter wereld die de koppels na de intake prijzen en beschikbaarheid van locaties en leveranciers laat inzien en boeken via één platform.

“Ik vond het makkelijker om een festival voor duizenden mensen te plannen dan mijn eigen bruiloft”

Oprichter en CEO Thomas Vles, die eerde Poopy Cat oprichtte en als ervaren event producer meerdere succesvolle muziekfestivals organiseerde, stapt deze zomer zelf in het huwelijksbootje: “Ik kwam erachter dat het makkelijker is om een festival voor duizenden mensen te plannen dan mijn eigen bruiloft. Naast dat het plannen van een bruiloft onnodig ingewikkeld is, is het ook vaak oneerlijk: zodra feestlocaties het woord ‘bruiloft’ horen, wordt de prijs vaak verdubbeld! Met wedoido maken we hier een einde aan door gebruiksgemak te bieden en transparant over de kosten te communiceren. Het plannen van je bruiloft wordt via ons platform weer leuk én eerlijk”, zegt Vles.

wedoido deed deze maand onderzoek onder de 10 populairste trouwlocaties in Nederland. Hieruit blijkt dat de helft van de meest geboekte locaties een dubbele prijs voor dezelfde locatie rekent als het om een bruiloft gaat in plaats van een verjaardag. Ook hanteert meer dan een derde een starttarief van bijna €10.000. Bovendien moet je als koppel bij 4 van de 10 locaties eerst langskomen, of eerst een onnodig lang telefoongesprek doorstaan, om achter de beschikbaarheid en kosten te komen. Volgens wedoido is het daarom tijd om een einde te maken aan het stereotype bridezilla: het plannen van een bruiloft is vaak nog een onnodig moeilijke aangelegenheid en moet klantgerichter worden.

Weddingplanning 2.0: ouderwetse romantiek meets technologie

De missie van wedoido: de trouwindustrie écht klantgericht maken. Het bedrijf brengt daarmee innovatie naar een van oudsher traditionele markt. Terwijl ruim twee derde van Nederland hun vakantie online boekt, speelt het grootste gedeelte van het plannen van een bruiloft zich nog steeds offline af. Volgens mede-oprichter Jorg van der Ham zet wedoido nu een enorme stap. “Ruim 83% van de koppels creëert online moodboards van hun perfecte dag en moet dan zelf handmatig locaties en leveranciers zoeken. We hebben dit proces gedigitaliseerd door gebruik te maken van visuele input: met wedoido kunnen koppels hun moodboard direct koppelen aan het platform, die er automatisch locaties bij zoekt die beschikbaar zijn en in het budget passen”, aldus oprichter en CTO Jorg van der Ham. Als co-founder van iamb&b, dat hij ontwikkelde, liet hij het bedrijf in 3 jaar van 1 appartement naar 1,5 miljoen omzet groeien.

De planningstool gaat vandaag live, na een pilotfase met 7 uiteenlopende koppels, die zich nu ook officieel als klant hebben aangesloten. Via wedoido.com kunnen alle geïnteresseerde koppels direct en vrijblijvend beginnen met het plannen van hun bruiloft.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht