Geplaatst door WOC

World of Content lanceert innovatief data management platform

Technologiebedrijf World of Content heeft maandag haar data management platform gelanceerd. Het bedrijf maakt gebruik van kunstmatige intelligentie (A.I.) en een algoritme om bedrijven te helpen bij het beheer, de distributie en analyse van productinformatie.

World of Content wil merkfabrikanten helpen om conversie te verhogen door productinformatie dynamischer en persoonlijker aan te kunnen bieden aan de consument. ‘’Op dit moment krijgt iedere consument bij het aanklikken van een product dezelfde content te zien. Onderzoek wijst uit dat conversie sterk toeneemt op het moment dat content van een product aangepast wordt op basis van geslacht, leeftijd of regio waarin iemand woont. Daarnaast kunnen we bijvoorbeeld nieuwe en relevante informatie bieden, als consumenten het product eerder hebben aangeschaft’’, aldus oprichter Koen Looijmans.

Het platform houdt hiermee rekening met de toekomstige wensen van grote retailers zoals Amazon, die inzetten op een zoveel mogelijk gepersonaliseerde shopper experience.