Industry Wire

Geplaatst door the brand department

World Trade Center Amsterdam kiest the brand department als marketingcommunicatie bureau en Omelette du Fromage als digital agency

Amsterdam, 4 december 2025 – Na een uitgebreid pitchtraject heeft World Trade Center Amsterdam the brand department gekozen als nieuw marketing- en communicatiebureau en Omelette du Fromage als digital agency. Samen zullen zij de merkcommunicatie van WTC Amsterdam verder vormgeven en activeren.

De nieuwe merkpositionering ‘Welcome to Change’, ontwikkeld door The Stone Twins, vormt het vertrekpunt voor alle communicatie. The brand department vertaalde deze richting naar een brand story, brand movie en een concept voor de brand launch, die zij tevens produceerden. Omelette du Fromage ontwikkelde een nieuwe website en advertising- en contentstrategie die de nieuwe branding digitaal tot leven brengt en structureel de juiste community en huurders aantrekt. Dit alles werd gelanceerd tijdens het 40-urige festival 40hrs – Welcome to Change.

Lea Duk, marcom manager van WTC Amsterdam legt uit: “We zochten een marcom partner die ons in de volle breedte kan helpen de nieuwe merkpositionering tot leven te brengen, van campagnes en content tot een nieuwe website en marcom- en ads-strategie. Maar ook een bureau dat onze nieuwe richting echt voelbaar maakt. Een richting die laat zien hoe we de plek zijn voor iedereen die aan morgen bouwt.”

Het 40hrs Festival, georganiseerd ter ere van het 40-jarig bestaan van WTC Amsterdam, vormde het podium voor de merklancering. Bezoekers konden er 40 uur lang deelnemen aan talks, deep dives, workshops en ervaringen rond Finance, Impact en Tech, thema’s die de nieuwe koers van WTC Amsterdam weerspiegelen.

Josine Hendriksen, eigenaar the brand department: “Onze grote uitdaging is het kantelen van de merkperceptie: weg van het traditionele zakencentrum, naar een plek waar verandering begint. ‘Welcome to Change’ is niet zomaar een pay-off, maar een uitnodiging tot een andere manier van werken en vooruitkijken. Die nieuwe energie moet je voelen in elke ontmoeting met het merk en in iedere steen van het gebouw. Alles moet kloppen.”

Max van Hoof, eigenaar Omelette du Fromage vult aan:“WTC Amsterdam zit midden in een versnelling. De uitdaging is om die energie ook digitaal zichtbaar en meetbaar te maken. Niet alleen tijdens events, maar het hele jaar door. Daarom bouwen we aan een website en content-ecosysteem dat laat zien wat er gebeurt rond Finance, Impact en Tech. Daar horen ook slimme online campagnes bij: om zo op een duurzame manier precies de huurders aan te trekken die hier passen. Zo blijft WTC Amsterdam relevant voor de community van nu en de next wave die eraan komt.”

Case video:https://vimeo.com/1143348774

De brand movie hier te bekijken: https://vimeo.com/1136513479

De nieuwe website is hier te bekijken: wtcamsterdam.com

———————————————————————————————————————————————

Over the brand department

the brand department fungeert als merk- en marcom afdeling voor organisaties zonder eigen marketingcommunicatie team, of voor bedrijven die tijdelijk extra ondersteuning nodig hebben. Ze bieden alles wat een brandmanager doet: van merkstrategie, marketing en communicatie tot campagne ontwikkeling, begeleiding en productie. www.thebranddepartment.nl.

Over Omelette du Fromage

Omelette du Fromage is een digital growth agency die merken laat groeien op een duurzame en meetbare manier. Met data, creativiteit en de nieuwste digitale ontwikkelingen ontwikkelt het bureau digitale ervaringen en campagnes die raken, verbinden en aantoonbaar resultaat opleveren. Altijd gedreven door hoge kwaliteit, met als doel merken digitaal slimmer en sterker te maken. www.omelettedufromage.nl.

Over WTC Amsterdam

WTC Amsterdam is een toonaangevende zakelijke hub in het hart van de Zuidas. Het biedt 156.000 m2 aan kantoorruimte, horeca, eventlocaties en huisvest ruim 300 bedrijven, verspreid over 9 torens. Van startups tot multinationals, van exposities tot netwerkevents: hier komen werelden samen. Onder het motto Welcome To Change stimuleert WTC Amsterdam nieuwe manieren van zakendoen, samenwerken en impact maken. Gebouwd op verbinding, klaar voor verandering. Welcome To Change. www.wtcamsterdam.com

Credits

Merk: World Trade Center Amsterdam
Merkpositionering: The Stone Twins
Marketingcommunicatie: the brand department
Digital: Omelette du Fromage
Regie brand movie: Pim Havinga
Productie brand movie: Bas van den Elzen
Copy: Ilona van de Laarschot
Launch concept: Claartje Bakker

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht