Geplaatst door Klarna

Worldline en Klarna breiden betaalmogelijkheden in Europa uit

Amsterdam, 12 februari 2021 – Klarna, marktleider in achteraf betalen en shoppingdiensten, heeft een strategisch partnership gesloten met Ingenico, onderdeel van Worldline, de Europese leider in betaaloplossingen en transactiediensten. Zij delen de ambitie om de online betaaloplossingen van Klarna voor nog meer retailers in Europa toegankelijk te maken.

De uitbreiding bouwt voort op een eerdere succesvolle uitrol in Scandinavië, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Dit biedt retailers van Worldline nu ook in Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk de mogelijkheid om hun klanten een frictieloze shopbeleving te bieden met Klarna’s volledige pakket aan betaalopties*. Klarna’s betaaloplossingen stellen retailers in staat klanten tijdens het online shoppen meer flexibiliteit, transparantie en gemak te bieden. Als resultaat van het partnership kunnen Worldline en Klarna elkaars dienstverlening aanvullen. Daarnaast kan Klarna haar klantenbasis uitbreiden en de merkpositionering onder consumenten versterken. Zo kunnen shoppers soepel en probleemloos afrekenen met de gebruiksvriendelijke checkout van Klarna.

“Door Klarna te integreren in het betaalplatform van Worldline geven we invulling aan onze missie retailers te ondersteunen bij het verhogen van hun efficiency en het realiseren van groei. Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van de klanten afziet van hun aankoop als hun favoriete betaalmethode niet wordt aangeboden. Het bieden van een ruimere keuze uit populaire betaalmethoden helpt retailers bij het verhogen van hun conversie”, vertelt Vincent Coussement, Head of BeNeLux van Worldline.

“We zijn erg blij om het partnership met Worldline aan te gaan en op deze manier al haar merchants te kunnen helpen groeien. In het afgelopen jaar hebben ingrijpende veranderingen plaatsgevonden in de retail. Dit heeft er in alle sectoren voor gezorgd dat online het dominante verkoopkanaal is geworden. Samen met Worldline stellen we retailers in staat zich aan deze veranderingen aan te passen en consumenten een betere online klantbeleving te bieden”, zegt Wilko Klaassen, General Manager van Klarna België, Nederland en Frankrijk. “Klarna’s betaaloplossingen maken het mogelijk snel in te spelen op veranderende klantbehoeften, de verkoop te stimuleren en tegelijkertijd de klanttevredenheid en -loyaliteit te vergroten.”

*beschikbaarheid van producten verschilt per markt