Geplaatst door Wunder

Wunder en G2K ontwikkelen nieuwe merkidentiteit voor muziekvideoplatform XITE

XITE, het muziekvideoplatform dat wereldwijd 100 miljoen huishoudens bereikt via on-demand tv, vernieuwt haar merkidentiteit in samenwerking met strategisch designbureau Wunder en brand design agency G2K.

In 2015 was XITE de eerste aanbieder ter wereld die de brug sloeg tussen traditionele lineaire televisie en het nieuwe digital on-demand tijdperk. Om relevant en onderscheidend te blijven in het steeds vollere speelveld met spelers zoals Vevo, Youtube Music en Spotify, heeft XITE haar bestaande merkidentiteit naar een nieuw niveau getild.

De strategie is aangescherpt op basis van de bestaande merkidentiteit. In de positionering staat één onderdeel centraal: de persoonlijke band tussen kijkers, artiesten en het platform. Dit komt krachtig tot uitdrukking in de nieuwe merkbelofte “See Your Music”.

Met See Your Music als leidraad ontwikkelden we een dynamisch design systeem dat personalisatie ademt en tegelijkertijd herkenbaar en praktisch blijft voor alle media en devices. De kleuren zijn aangepast naar een flexibel systeem dat zich gemakkelijk laat aanpassen op basis van genre, sfeer of doelgroep. Verder voegden we een uitgesproken en herkenbare letter toe, die de typografie en het bestaande (maar aangescherpte) logo op elkaar afstemt. De vormtaal is ontworpen vanuit een flexibel grid dat vertrekt vanuit de 16:9 TV-beeldverhouding. Een grid dat alle ruimte biedt aan beweging om zo een volledige dynamische merkervaring te creëren.

Vanuit deze basis ontwikkelden we een veelheid aan idents, formats, stijldragers en merkrichtlijnen. Het nieuwe XITE is eind 2023 gelanceerd en zal vanaf dat moment gefaseerd per regio en platform worden uitgerold.

Over Wunder

Wunder is een creatief geleid en strategisch gedreven branding bureau. Wij ontwikkelen dynamische en communicatieve merken. Sterke merken met een missie. Waarmee je altijd relevant bent en het maximale uit je merk haalt.

Over G2K

G2K is een brand design agency. Wij ontwikkelen strategieën, identiteiten, campagnes en websites om bedrijven te transformeren in merken en boodschappen in krachtige communicatie. Door de uitdagingen van onze klanten volledig te begrijpen. En door context en realiteit als leidraad te nemen. Creëren we werk dat helder, opvallend en gemaakt is voor de werkelijkheid.

Klant: XITE

Strategie: Wunder