Geplaatst door Vivendo

www.laparada.nl – unieke Magento webshop voor relatiegeschenken

Drukkosten automatisch berekend:
Innovatieve eCommerce toepassing
Kenmerkend voor promotionele artikelen is het bedrukken er van met een bedrijfslogo. De drukkosten verschillen per product en zijn afhankelijk van factoren als: aantallen, hoeveel kleuren en welke druktechniek er gebruikt wordt. Kortom, voor iedere order moet een aparte prijsberekening worden gemaakt. Dit belast de verkoopafdeling aanzienlijk en veroorzaakt vertraging in het bestelproces.
Door het ontwikkelen van een drukkosten berekeningstool binnen het bestelproces van de Magento webshop van La Parada worden de drukkosten direct zichtbaar en kan na het uploaden van het logo tot bestelling worden overgegaan. Binnen de Magento admin is een drukkosten beheertool ontwikkeld voor de verwerking van de ontvangen orders.

Automatische productupdate
In de vernieuwde webshop van La Parada is veel aandacht besteed aan het productbeheer. De webshop bevat ruim 15.000 producten. Naast de automatische product upload van Magento heeft Vivendo voor La Parada een geavanceerde automatische product update tool ontwikkeld die het mogelijk maakt om de database gemakkelijk te beheren.
Verlaging exploitatiekosten webshop
“Door de betere vindbaarheid door zoekmachines, de automatische drukkostenberekening en de efficiënte productbeheer mogelijkheden zijn de totale exploitatiekosten van de shop aanzienlijk verlaagd terwijl de omzet blijft stijgen”, zegt Arno Groenendijk, mede-eigenaar van LaParada.nl.

“Wij hebben gekozen voor Vivendo als partner in eCommerce, vanwege hun diepgaande kennis van Magento, hun flexibele opstelling en hun vermogen om op hoog niveau maatwerk software voor Magento te realiseren, aldus Groenendijk.
“Wij zijn enthousiast over de mooie en effectieve nieuwe webshop van La Parada.nl. In een hecht partnership met de klant is deze krachtige Magento webshop gerealiseerd en zijn de uitdagingen in dit project overwonnen. Dit is een goed voorbeeld van een succesvolle migratie naar Magento met veel maatwerk software ontwikkeling. La Parada beschikt met deze nieuwe Magento webshop over een uitstekende basis voor verdere omzetgroei waarbij de bedrijfsprocessen optimaal zijn geautomatiseerd”, aldus Rob van Straten, directeur Vivendo.