Geplaatst door Xillio

Xillio introduceert Adobe Experience Manager connector

Hilversum, 20 september 2016 – Xillio, leverancier van het Content ETL Platform, introduceert de nieuwe Adobe Experience Manager (AEM) connector. Met deze connector vergroot Xillio voor organisaties wederom de mogelijkheden om ongestructureerde content effectief te beheren en beschikbaar te stellen. De connector wordt ingezet wanneer organisaties content uit AEM willen exporteren of naar AEM willen importeren ten behoeve van een migratie. Daarnaast wordt de connector gebruikt om content uit AEM beschikbaar te stellen voor bedrijfsprocessen, zoals search, vertalingen en voor de integratie met andere content management systemen.

Export en import

De AEM connector omvat zowel een import als een export connector, zodat de connector ingezet kan worden als Adobe Experience Manager ofwel het bronsysteem of doelsysteem is. De export connector exporteert alle componenten (inclusief structuur, versies, relaties, links, bestanden en afbeeldingen) uit Adobe Experience Manager. De import connector maakt het mogelijk om content uit een andere WCM-systeem of uit een oudere versie van AEM eenvoudig, en zonder kwaliteitsverlies, te importeren in het nieuwe AEM-systeem. Dankzij het Unified Data Model worden hierbij de structuur, content types, versies, waardes en waardenlijsten op correcte wijze overgezet. Ook worden relaties, links naar andere pagina’s, bestanden en afbeeldingen gereconstrueerd in het nieuwe systeem.

Connector collectie

Rikkert Engels, oprichter en CEO van Xillio, zegt: “In onze collectie van meer dan 20 connector hebben wij al diverse connectoren voor content bronnen zoals OpenText, Alfresco, SharePoint, fileshare en nog veel meer. Door het toevoegen van de AEM connector aan onze lijst van connectoren, zijn wij weer een stapje dichterbij onze doelstelling: informatie uitwisselbaar en beschikbaar maken voor diverse bedrijfsprocessen.”

Unified Data Model

Alle door Xillio ontwikkelde connectors zijn ontwikkeld op basis van het Unified Data Model (UDM). Het Unified Data Model wordt door Xillio ‘onder water’ ingezet als tijdelijk uniform datamodel dat ervoor zorgt dat verschillende content bronnen aan elkaar kunnen worden gekoppeld en de content uit die bronnen uitwisselbaar met elkaar is. Verder zorgt het ervoor dat de content bronnen heel gemakkelijk in business applicaties kunnen worden geïntegreerd.

Bekijk onze video over de Adobe Experience Manager export connector.

Meer informatie over de Adobe Experience Manager connector, vindt u op onze supportsite: https://support.xillio.com/support/solutions/folders/6000212990