Geplaatst door Webhosters.nl

Yourhosting heeft de snelste webhosting van 2018

Een snelle website is van groot belang, hoe sneller de pagina laadt, des te minder gebruikers zullen afhaken. Daarom beweren hosting bedrijven allemaal dat zij erg snel zijn, betere hardware gebruiken en websites bij hun snel zullen laden. Wij hebben onafhankelijk onderzoek gedaan om vast te stellen hoe snel de aanbieders daadwerkelijk zijn.

In deze test is van de tien best beoordeelde hosting bedrijven (Top 10 van Webhosters.nl) een hosting pakket afgenomen waarop een basis WordPress website is geplaatst. Vervolgens is gedurende 14 dagen de laadtijd gemeten om zo te kijken welke het snelste is. Om dit onafhankelijk te meten is gebruik gemaakt van de website monitoring dienst Uptrends.

We vonden grote verschillen: bedrijven uit de bovenste range zijn bijna vier keer zo snel als die uit de onderste regionen. Het loont dus echt de moeite om bij het onderbrengen van een website even verder te kijken.

Yourhosting was met een gemiddelde laadtijd van 0,39 seconde de snelste. De nummer twee Sohosted was bijna even snel met 0,44 seconde. Het verschil met de nummer drie was een stuk groter, hosting bedrijf Strato bleek in onze test een gemiddelde laadtijd te hebben van 0,85 seconde. Onderaan hadden Antagonist en Vimexx bijna vier keer zo lang nodig om hetzelfde beeld op het scherm te brengen.

Testresultaten:

Bedrijfsnaam Gemiddelde Laadtijd (sec)
1. Yourhosting 0,39
2. Sohosted 0,44
3. Strato 0,85
4. Yourname 0,94
5. Mijndomein 1,01
6. Versio 1,03
7. Argeweb 1,05
8. Budget Webhosting 1,35
9. Antagonist 1,66
10. Vimexx 1,67

Hoewel de test een momentopname is waren de laadtijden erg stabiel. De software van Uptrends voerde elke 15 minuten een test uit en gebruikte hiervoor tientallen datacenters in Europa. De verschillende locaties hebben relatief weinig invloed gehad en er is een duidelijk constant beeld van de snellere en de minder snelle hosting bedrijven.

Om de testresultaten zo puur mogelijk te houden is er géén contact geweest met de bedrijven over de test. ‘Zo voorkomen we dat er mogelijke optimalisaties worden uitgevoerd die de prestaties beïnvloeden’, aldus Luuk Noordhoff van Webhosters.nl.

Volledige testresultaten: https://www.webhosters.nl/webhosting-snelheidstest/

Webhosters.nl is een vergelijkingssite waar gebruikers webhosting bedrijven kunnen vergelijken en beoordelen. Met een database van ruim 600 bedrijven en 20 duizend gebruikerservaringen is er genoeg informatie om te vergelijken en een keuze te maken.