Geplaatst door Youvia

Youvia, eigenaar van De Telefoongids, wint kort geding tegen Telefoongids.com.

Amsterdam, 22 juli 2021 – Youvia, voorheen bekend als DTG en onder andere eigenaar van De Telefoongids en de Gouden Gids(https://www.telefoongids.nl), wordt door de voorzieningenrechter volledig in het gelijk gesteld in het kort geding dat zij aanspande tegen Telefoongids.com. Youvia spande dit kort geding aan omdat Telefoongids.com inbreuk maakt op de handelsnaam- en merkrechten van De Telefoongids, van Youvia. Verder zou zij ondernemers, waaronder klanten van Youvia’s De Telefoongids, hebben misleid door, tijdens telefonische verkoopgesprekken, de indruk te wekken dat deze te maken hadden met De Telefoongids.

“Eindelijk komt er een einde aan deze misleiding en verwarring”, zo zegt Raymond van Eck, CEO bij Youvia. “Door deze uitspraak wordt nu voor elke ondernemer duidelijk dat wanneer zij goed gevonden willen worden in De Telefoongids, ze bij De Telefoongids van Youvia moeten zijn en bij niemand anders.”
De rechter oordeelde onder andere verder dat het Telefoongids.com verboden is nog langer deze handelsnaam te gebruiken, het direct moet stoppen met het aanbieden van haar dienstverlening onder deze naam en dat zij verplicht is om al haar klanten die sinds oktober 2020 klant zijn geworden, een brief en een e-mail te sturen waarin zij moet bevestigen dat zij haar klanten heeft misleid. Klanten van Telefoongids.com kunnen daarop hun overeenkomst met Telefoongids.com per direct opzeggen en eventueel betaalde facturen terugeisen.

“Er bestaat maar één echte (online) telefoongids, en dat is De Telefoongids van Youvia”, zo besluit Van Eck.