Geplaatst door Abovo

Yvonne de Jager nieuw in directie Abovo Media / Maxlead

HOORN/OEGSTGEEST – Na de aankondiging vorige week dat Abovo Media Maxlead overneemt, is er nu de volgende stap: de aanstelling van Yvonne de Jager als directeur Integratie en business development en Erik Jan Reijenga als CEO van Maxlead.

Yvonne de Jager vertrok eerder dit jaar als directeur van IAB Nederland en moet nu zorgen voor de samensmelting van de twee bureaus. Ze heeft de eerste jaren van haar carrière bij de meer traditionele mediabureaus gezeten (Media Exposure, Carat, Kobalt). De jaren erna heeft zij vooral rondgelopen bij digitale bedrijven (Microsoft, Marktplaats, IAB Nederland). Deze nieuwe uitdaging omschrijft zij zelf als een “droomopdracht”, Yvonne: ”Ik spreek zowel de media- als de digitale taal en zie mijn rol dan ook voornamelijk als tolk/vertaler. Ook snap ik tot in de haarvaten de dynamieken die specifiek zijn voor beide bedrijven en kan deze verenigen. Cultureel zie ook zeker een match. Bij beide bedrijven werken echt hele leuke mensen, ze zijn zeer direct in hun feedback, altijd over de as van de inhoud, en beiden vinden het belangrijk om werk regelmatig af te wisselen met heel veel plezier. Kortom, voor mij is de cirkel rond. Dus ja, voor mij is dit echt een droomopdracht.”

Binnen Maxlead heeft Erik Jan Reijenga per 1 oktober de functie van CEO overgenomen van oprichter/eigenaar Rob Steenbrink, die zelf een meer ondersteunde en adviserende rol binnen de nieuwe combinatie op zich neemt. Erik Jan is al sinds 2006 werkzaam binnen Maxlead (laatstelijk als operationeel directeur) en mede verantwoordelijk voor de succesvolle strategie en visie van Maxlead. De kersverse CEO Erik Jan Reijenga: “Ik ben enorm trots dat ik het stokje van Rob mag overnemen. In 15 jaar hebben we Maxlead uit laten groeien tot een gerenommeerd digitaal marketingbureau met 80 medewerkers. Deze overname biedt veel kansen voor Maxlead én Abovo Media op de Nederlandse markt. Er ontstaat een krachtige en slagvaardige bureaugroep die bestaande en potentiële klanten in de gehele customer journey kan bedienen. Ik kijk er naar uit om onze gezamenlijke digitale media propositie verder vorm te geven en Maxlead een goede plek te geven in deze nieuwe combinatie.”

De directie van Maxlead bestaat verder uit Ronald van Klooster (Commercieel Directeur), Arjan ter Huurne (Director Business Development & Innovation) en Marieke Veenstra (Marketing Director).

De twee bureaus behouden hun bestaande identiteit en blijven gehuisvest in respectievelijk Hoorn en Oegstgeest. Vanaf heden wordt gewerkt in gezamenlijke klantteams. Deze nieuwe (onafhankelijke) groep telt 200 medewerkers.

Over Abovo Media
Gestart in 1999 en uitgegroeid tot het grootste onafhankelijke Nederlandse mediabureau. Abovo Media is de ideale combinatie van Media, Data&Tech en Creatie. Klanten waarvoor we die kennis inzetten zijn veelal grote en middelgrote Nederlandse organisaties, waaronder Basic-Fit, HG, Primera, Auto.nl, Toverland, Calex Holland, Livera, alle Nederlandse Provincies, Weber Barbecues, Only for Men, Ambiance Zonwering, Koopjedeal.nl, Bo-rent en ROC van Amsterdam. Abovo heeft de afgelopen jaren vele prijzen gewonnen waaronder FD Gazelles, Top-1 noteringen in de Emerce100 en Top-250 Groeibedrijf. Sinds 2014 behoort MediaBookers.nl bij Abovo Media. Abovo is aangesloten bij Platform Media Adviesbureaus (PMA) en heeft een Recma-notering. Abovo Media voldoet aan de hoogste ISO-certificeringen op gebied van informatiebeveiliging, privacy, kwaliteit en milieu. Onlangs sloot ook de Media Balie zich aan bij Abovo Media en trad Tom Daemen in dienst als Inkoop Directeur. www.abovomedia.nl

Over Maxlead Online Marketing
Maxlead, opgericht in 2002, is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot één van de grootste online marketing agencies in Nederland. Als strategisch online marketing partner helpt Maxlead klanten met het generen van leads en sales, zowel in Nederland als Internationaal. Met ruim 80 consultants wordt er dagelijks vanuit Oegstgeest gewerkt voor klanten als Basic-Fit, Accell Group, Carglass, Vacansoleil, Scotch & Soda, TomTom, Seats & Sofa’s, Wolters Kluwer, Prominent, Q-Park, Shurgard en Marktplaats. In 2018 werd Maxlead uitgeroepen tot beste Online Marketing bureau in het Nationaal Onderzoek Talentontwikkeling, won in datzelfde jaar de Internationale Google Summit awards en staat al jaren in de Emerce100 bij de beste Digital Marketing Agencies. In de Maxlead Academy wordt eigen talent opgeleid en daarnaast is het bureau onderdeel van het Everywhere Network, een samenwerkingsverband van internationale online marketing agencies. Eind 2016 heeft Maxlead haar digital analytics activiteiten uitgebreid met een support center in Slowakije: Digital Analytics Support Europe (DASE). www.maxlead.com