Geplaatst door Otly

Zakgeldmanagement app Otly! maakt doorstart

Amsterdam, september 2019 – De Amsterdamse FinTech startup Otly heeft gedurende de zomer een doorstart gemaakt. Otly is een zakgeldmanagement app en vervult als zodanig een belangrijke rol in (vroege) financiële educatie van kinderen. De missie van Otly is het mogelijk maken van kindvriendelijk en kindveilig bankieren en betalen in het digitale tijdperk.

Het Otly team werkt hard om kinderen en ouders van een dienst te voorzien waar traditionele banken en scholen tekortschieten. Naast een duidelijke visie en passie om de beste financiële educatie te bieden, brengen wij met trots jaren ervaring in financiële technologie, bedrijfsontwikkeling en financiële educatie samen.

Behalve Lior Bornshtain, founder van Otly!, bestaat het team nu uit Shaul Levi en Micha Zwaaf. Shaul brengt een rijke technische ervaring mee, terwijl Micha een financiële achtergrond heeft. Het nieuwe team zal de positie in Nederland verder uitbouwen en te zijner tijd de stap naar het buitenland wagen. De strategie van Otly is om niet te concurreren met de traditionele banken, maar juist met hen samen te werken om bankieren en betalen kindvriendelijk en kindveilig te maken. Eén van de eerste dingen die het team gaat doen is op zoek gaan naar een bank die met Otly wil partneren om dat te bewerkstelligen.

Lior Bornshtain, founder van Otly!: “Ik ben zeer verheugd met de doorstart van Otly. Mijn nieuwe partners delen mijn passie voor financiële educatie van kinderen en het kindvriendelijk en kindveilig maken van bankieren en betalen in het digitale tijdperk.”
Over Otly!

Otly is een digitale zakgeldmanager voor zowel ouders als kinderen. Via de Otly! app kunnen ouders digitaal zakgeld geven aan hun kinderen, terwijl de kinderen via de Otly! Jr app hun zakgeld zelf kunnen beheren. Middels de Otly!Pay functionaliteit kunnen kinderen veilig online aankopen doen en met de Otly!Give functionaliteit kunnen kinderen direct aan hun favoriete goede doelen doneren. Otly bestaat sinds 2016 en won in het verleden onder andere de Europese UberPITCH wedstrijd en de Best Innovative Banking Company Award van de Dutch FinTech Awards. Op dit moment gebruiken meer dan 1% van alle kinderen in Nederland in de leeftijd van 5 tot 15 jaar Otly. (www.otly.net).