Industry Wire

Geplaatst door Zalando

Zalando lanceert sportcampagne “Get more from running”

Berlijn, 21 maart 2025 – Zalando lanceert de sportcampagne “Get More from Running” om hardloopliefhebbers te inspireren om hun sportoutfit aan te trekken en te gaan hardlopen. De campagne vangt de essentie van hardlopen – voor, tijdens en na de run – en richt zich op de uitdagingen, het plezier en van hardlopen en de voldoening die je eruit haalt. De campagne loopt zowel online als offline en biedt hardloopadviezen van sportexperts zowel online als tijdens trainingssessies.

De campagne en de bijbehorende slogan zijn ontwikkeld in Nederland en laten zien dat sporten en hardlopen niet alleen gaan over beweging. Sport draait ook om plezier, vriendschappen, prestaties, het creëren van herinneringen en persoonlijke groei. De campagne is een belangrijk onderdeel van Zalando’s strategie om Europa’s toonaangevende multi-specialistische sportretailer te worden en klanten te helpen een actieve levensstijl te omarmen.

Fabio Baum, General Manager Nordics & Benelux van Zalando: “Ik ben zeer enthousiast over deze campagne in Nederland, waar sport een belangrijk onderdeel is van het dagelijks leven. Als multi-specialistische sportpartner biedt Zalando klanten de uitrusting en het zelfvertrouwen dat ze nodig hebben om meer uit sport te halen. Door online en offline advies te combineren, moedigt deze campagne mensen aan om hun eigen hardloopritme en enthousiasme te ontdekken, of dat nu betekent dat je je eerste 5 kilometer loopt of je volgende marathon. Onze hardloopcampagne sluit bovendien perfect aan bij onze strategie om het lifestyle-aanbod op Zalando uit te breiden, waarbij we categorieën zoals sport tot een echte ervaring maken door het bieden van uitgebreide collecties, inspirerende content van experts, gepersonaliseerd advies en winkelgemak.”

Gedurende de komende vier weken nodigt de campagne hardlopers uit om deel te nemen aan verschillende hardloop-challenges, om hun vaardigheden te verbeteren of simpelweg het plezier van hardlopen te ervaren. De challenges zijn afgestemd op beginners, gemiddelde en gevorderde lopers. Hardlopers kunnen ook deelnemen aan hardloopsessies in Amsterdam, waar ze de challenges kunnen aangaan en advies krijgen van sportexperts. Deze sessies vinden plaats op vier opeenvolgende weekenden, beginnend op 22 maart. Deelname is gratis.

Lopers kunnen zich vooraf inschrijven via de sociale mediakanalen van de volgende lokale partners:
– Zaterdag, 22 maart, Bambas Sports Club
– Zaterdag, 29 maart, Coach Sanne
– Zondag, 6 april, Running Junkies
– Zaterdag, 12 april, Coach Jay

Naast de challenges en events kunnen hardlopers de komende vier weken ook video’s bekijken van lokale coaches, die praktische, motiverende en toegankelijke adviezen geven om lopers van elk niveau te helpen hun hardloopprestaties te verbeteren. Deze video’s zullen vanaf 24 maart beschikbaar zijn op de pagina waar ook de challenges staan.

Met een uitgebreid aanbod van nationale en internationale merken biedt Zalando een hoogwaardige collectie stijlen en looks die mensen motiveren om te sporten. Het assortiment omvat merken zoals Nike, ASICS, adidas, HOKA, On, NNormal  en vele anderen. Klanten profiteren van een breed scala aan producten en sportadvies in Zalando’s Sports Home (Dames / Heren) en speciale ruimtes voor specifieke sporten, zoals HardlopenBuiten, skien en meer en Training. Zo vinden klanten altijd producten die perfect aansluiten op hun trainingsbehoeften.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht