Industry Wire

Geplaatst door Zalando

Zalando en Sephora tekenen strategisch partnership om ongeëvenaarde shopervaring voor high-end beauty te creëren

BERLIJN / NEUILLY SUR SEINE, 22 JUNI, 2021 // Zalando, Europa’s toonaangevend online platform voor mode en lifestyle, en Sephora, ’s werelds grootste omnichannel high-end beauty retailer, kondigen vandaag de ondertekening aan van een strategisch partnership. Samen zullen ze de ultieme online high-end beautybestemming voor miljoenen Zalando-klanten creëren en de manier van online beauty shoppen opnieuw uitvinden.

De samenwerking combineert Zalando’s ongeëvenaarde klantbeleving en diepgaande expertise op het gebied van e-commerce met Sephora’s zorgvuldig samengestelde assortiment van enkele duizenden aantrekkelijke beautyproducten van meer dan 300 exclusieve high-end merken, expertise en marketingkracht op vlak van high-end beautyproducten. Het partnership begint in Duitsland in het vierde kwartaal van 2021 en zal vanaf 2022 naar andere markten van Zalando worden uitgebreid.

Sephora is actief in 35 landen en heeft 2.000 winkels wereldwijd, waaronder meer dan 1.000 in Europa. Hiermee is Sephora de meest gerenommeerde wereldwijde innovator in de schoonheidsindustrie, met een baanbrekende selectie van merken, inclusief groeiende categorieën zoals ‘Good for’ en een grote community van fans. Zalando biedt het meest uitgebreide assortiment van meer dan 4.000 geliefde mode- en lifestylemerken aan 42 miljoen actieve klanten in 20 markten in Europa, gekoppeld aan uitzonderlijk gemak bij levering, betaling en retouren. Door Sephora’s zorgvuldig samengestelde hoogwaardige beauty-assortiment samen te brengen met het Zalando-platform, zullen Sephora en Zalando een nieuwe, innovatieve online high-end beauty ervaring creëren voor miljoenen Zalando-klanten.

David Schneider, Zalando’s Co-CEO: “Beauty vertegenwoordigt een enorme en fantastische groeikans voor ons, omdat de online beautymarkt in Europa nog grotendeels onontgonnen is. We willen onze klanten in staat stellen en inspireren om de perfecte keuze van mode en beauty op één plek te vinden. Tegelijkertijd willen we onze partners een platform bieden voor hun digitale succes. Onze samenwerking met Sephora, de go-to plek voor vele beautyfans, zal ons beauty-aanbod naar een nieuw niveau tillen en onze klanten de mogelijkheid bieden om de meest gewilde en exclusieve beautyproducten te kunnen shoppen met Zalando’s uitstekende klantbeleving en gemak.”

Martin Brok, President en CEO van Sephora voegt toe: “Vijftig jaar na de opening van onze eerste winkel vernieuwt Sephora opnieuw de high-end beautymarkt door haar krachten te bundelen met Zalando en zo de ultieme online high-end beautybestemming te creëren voor Zalando’s 42 miljoen actieve klanten. Deze samenwerking illustreert onze ambitie om continu te innoveren om onze klanten beter dan wie ook te verrassen en bedienen. Zalando, momenteel het meest succesvolle online modeplatform in Europa, is voor ons de ideale partner om klanten te blijven inspireren. Door mode, accessoires en high-end beautyproducten onder één dak te brengen, bieden we hen de beste bestemming om er ‘goed uit te zien en je goed te voelen’, in een unieke premium omgeving. Dit partnership is een belangrijke stap in onze Europese groeistrategie en illustreert onze visie voor de toekomst van beauty en retail.”

Sephora treedt toe tot Zalando’s Partnerprogramma en wordt de strategische partner van Zalando voor high-end beauty in alle Europese landen waar het partnership actief is. De langdurige samenwerking weerspiegelt een wederzijdse passie voor innovatie en het bieden van een baanbrekende klantbeleving. De twee bedrijven delen vergelijkbare waarden op het gebied van duurzaamheid, diversiteit en inclusie, waarbij zowel Zalando als Sephora concrete langetermijn-commitments zijn aangegaan voor een duurzamer assortiment, het verkleinen van de ecologische voetafdruk in de bedrijfsvoering en het creëren van een inclusieve ervaring voor klanten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht