Geplaatst door Zamro

Zamro sleept Shopping Award 2018 ‘Beste B2B Webshop’ in de wacht

Amsterdam, 29 maart 2018 – Online technische groothandel Zamro sleepte vanavond de prestigieuze Shopping Award in de wacht tijdens het jaarlijkse Shopping Awards Gala in Noordwijk. Online technische groothandel Zamro won in de categorie ‘Beste Webshop B2B’ van geduchte, sterke concurrenten Würth en Bidfood die zich al veel langer op de B2B markt manifesteren en daardoor een grote achterban hebben. De jury stelde: “De online technische groothandel weet in één van de meest traditionele sectoren op een innovatieve manier afnemers klaar te stomen voor e-commerce.”

Eric Croon, CCO en een van de initiatiefnemers van Zamro: “Vorig jaar liepen we hier erg dankbaar de deur uit met de award voor Beste Starter. Het feit dat we nu een jaar later de titel Beste B2B Webshop naar ons toe kunnen trekken, is voor ons een hele mooie kroon op het harde werken van ons team! We willen het leven van de technische vakman makkelijker maken en ze snel van vraag naar het juiste product leiden. Als de vakjury onze shop betitelt als “e-commerce in optima forma”, dan is dat een hele fijne erkenning van deskundigen en uit de markt.”

De jury oordeelde unaniem
De jury was unaniem over de prestaties van Zamro het afgelopen jaar. In het juryrapport worden drie punten specifiek uitgelicht:

1) de online shop biedt gebruiksgemak;
2) het bedrijf heeft ambitie en is niet bang om te experimenteren;
3) Zamro is innovatief en toont lef.

Croon vult aan: “Wij zien het oordeel van de jury als een compliment waar we weer op verder gaan bouwen om nóg een paar tandjes beter te worden voor onze klanten. Waar we nu hard mee aan de slag zijn is verdere ‘personalisatie’ van onze shop. Onze zakelijke doelgroep heeft vaak een lange zakelijke relatie met leveranciers. Ze kennen elkaar goed en men weet wat er nodig is. Het is zaak voor Zamro om dit persoonlijke aankoopproces zo goed mogelijk digitaal na te bootsen. Door te werken aan een meer dynamisch en cognitief karakter van onze site, kunnen we ons straks nóg slimmer richten op een individuele klant.”

www.zamro.nl