Zander Labs selecteert Whizpr als PR-bureau in Nederland

Focus op uitleggen en toelichten mogelijkheden passieve Brain-Computer Interfaces
Wageningen, 11 juli 2024 – Het Duits-Nederlands deeptech-bedrijf Zander Labs heeft Whizpr geselecteerd als partner voor zijn PR-activiteiten in Nederland. Zander Labs houdt zich bezig met het optimaliseren van de interactie tussen mens en machine op basis van zogenaamde passieve Brain-Computer Interfaces (pBCI) en neuro AI system learning. Het bedrijf heeft hierin grote stappen gezet en werkt daarvoor samen met een aantal vooraanstaande partners. Het doel van de PR-activiteiten die Whizpr voor Zander Labs zal uitvoeren is in de eerste plaats aan een breed publiek uitleggen wat passieve BCI inhoudt en welke mogelijkheden deze technologie biedt voor zowel bedrijven als de maatschappij. Daarnaast wil het bedrijf ook in Nederland zijn naam vestigen als expert op het gebied van passieve Brain-Computer Interfaces en in contact treden met partijen die nieuwe producten willen ontwikkelen op basis van deze zeer innovatieve technologie.
Passieve Brain-Computer Interfaces
Een pBCI-systeem kan de altijd aanwezige, onderbewuste hersenactiviteit van mensen detecteren. Dit gebeurt vooralsnog in een laboratoriumsituatie waarin mensen een ‘cap’ (een soort badmuts) met sensoren dragen die deze gegevens kunnen opvangen en doorgeven. Zander Labs heeft zich gespecialiseerd om uit deze gegevens cognitieve en affectieve mentale toestanden van mensen zoals werkdruk, verrassing of verschillende emoties te detecteren. Door hier context aan toe te voegen (waar kijkt iemand daadwerkelijk naar, onder welke omstandigheden, etc.), kan een computer in kaart brengen waarom iemand op een specifieke manier reageert. Het systeem kan veranderingen in de mentale toestand van een mens minutieus registreren wanneer deze zich voordoen en kan op basis daarvan de interactie tussen mens en computer op het juiste moment aanpassen.
Jonathan Zwaan, CEO van Zander Labs: “Wij willen graag onze visie – dat passieve BCI de mens kan helpen – delen met wetenschappers, de maatschappij en bedrijven in Nederland. Daarom zochten we een professioneel PR-bureau dat ons daarin kan adviseren en helpen. Wij hebben gekozen voor Whizpr vanwege hun jarenlange ervaring en expertise in de technologiesector, hun kennis, uitgebreide medianetwerk en hun hands-on aanpak. We hebben er het volste vertrouwen in dat Whizpr ons gaat helpen de juiste mensen in Nederland te informeren over het grote potentieel dat passieve BCI in petto heeft.”
Paul Maris, mede-eigenaar van Whizpr: “We werken al jaren voor bedrijven die innovatie in hun DNA hebben. Zander Labs is daar zeker geen uitzondering op. Sterker nog, het houdt zich bezig met technologie waar nog een enorm greenfield voor is en die nog maar aan de basis staat van groei en ontwikkeling. We waren direct geboeid door de mogelijkheden en potentie die passieve BCI te bieden heeft. We zijn daarom erg blij dat we samen met het ambitieuze, internationale team van Zander Labs kunnen gaan werken aan het onderwijzen van de markt en bouwen aan een sterke reputatie van Zander Labs.”
Het Zander Labs-team bij Whizpr bestaat uit Nini Joostens, Chantal van Ulft en Paul Maris.
Over Zander Labs
Zander Labs is een Duits-Nederlands DeepTech-bedrijf met een focus op passieve brain-computer interfaces (passive BCI) en neuroadaptieve technologie. De visie van het bedrijf is om human-computerinteractie (HCI) en neuro-AI te verbeteren en transformeren en een wereld te creëren waarin technologie ons moeiteloos en intuïtief begrijpt en zich aan ons aanpast. Zander Labs ontwikkelt hiervoor een gebruiksvriendelijk platform dat cognitieve universele classificeerders en inzichten in mentale toestanden biedt. Dit platform maakt het mogelijk om het volledige potentieel van computerinteractie te ontsluiten, zorgt voor menscompatibele AI en onderwijst AI dankzij de hersenactiviteit van mensen. With your brain, you make the world.
Over Whizpr
Whizpr is een PR- en marketing adviesbureau gespecialiseerd in technologie en lifestyle. Whizpr werkt vol enthousiasme voor ongeveer 25 merken in complexe en snel veranderende marktsegmenten zoals security, bedrijfssoftware, consumentenelektronica, telecommunicatie, data & storage en clouddiensten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.