Geplaatst door Zebra

Zebra Technologies lanceert wereldwijd Sustainability Partner Recognition Program

Het initiatief ondersteunt duurzame resultaten voor klanten door digitalisering en automatisering, van het verminderen van voedselverspilling tot het verlagen van voertuigemissies.
Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), de toonaangevende leverancier van digitale oplossingen die bedrijven in staat stelt data, assets en mensen op intelligente wijze met elkaar te verbinden, kondigde vandaag de lancering aan van het Sustainability Partner Recognition Program. Met het initiatief worden channel partners erkend die oplossingen van Zebra implementeren om duurzame resultaten te behalen. Het nieuwe programma staat open voor alle wereldwijde Zebra PartnerConnect-hardware en ISV-partners.

“Ons Sustainability Partner Recognition Program is belangrijk omdat onze end-userklanten steeds vaker onze hulp vragen bij het inzetten van digitale en automatiseringsoplossingen om duurzame resultaten te behalen”, zegt Bill Cate, Vice President, Marketing, Portfolio en Ecosystems, Zebra Technologies. “Klanten moeten erop kunnen vertrouwen dat ze gemakkelijk geloofwaardige partners kunnen vinden en met hen kunnen samenwerken om hen te ondersteunen bij het bereiken van deze resultaten.”

Too Good To Go, het social impact bedrijf achter ’s werelds grootste marktplaats voor voedseloverschotten, is de eerste die zich kwalificeert als een erkende Zebra Sustainability Partner. Het Too Good To Go Platform, dat end-to-end-oplossingen biedt om voedseloverschotten te managen, stelt supermarktretailers in staat om waarde te halen uit overtollige voorraden en om voedselverspilling te verminderen. Het platform traceert naadloos overtollig voedsel en helpt met de redistributie hiervan. Dit is mogelijk dankzij de integratie met de Too Good To Go Marktplaats, waar 90 miljoen geregistreerde gebruikers uit 17 landen in Europa en Noord-Amerika klaarstaan om overschotten te kopen.

“Sinds de lancering in 2015 heeft Too Good To Go meer dan 300 miljoen maaltijden helpen redden van verspilling. In 2023 registreerden 21 miljoen nieuwe gebruikers en 72.000 nieuwe actieve winkels zich op het platform. Hierdoor is onze impact toegenomen en hebben we in slechts één jaar meer dan 100 miljoen maaltijden gered van verspilling”, zegt Simon Leesley, Chief Operating Officer, Too Good To Go. “Met Zebra’s erkenning en steun zullen we samenwerken om impact op schaal te blijven leveren. Daarmee zullen we supermarkten blijven ondersteunen om een significant verschil te maken voor zowel hun bottom line als in het gevecht tegen klimaatverandering.”

Een ander voorbeeld van een duurzaam bedrijfsresultaat is een food managementsysteem dat houdbaarheidsdatums controleert en prijzen aanpast voor klanten, locatie- en traceoplossingen. Met dit systeem worden de meest efficiënte routes voor voertuigen en autonome mobiele robots gekozen, die recycling in magazijnen automatiseren en optimaliseren.

Om in aanmerking te komen voor het Sustainability Partner Recognition Program moeten partners minimaal drie nieuwe duurzaamheidsoplossingen hebben geïmplementeerd. Ze verbinden zich er ook toe om klanten te helpen hun duurzaamheidsprestaties voortdurend te verbeteren en af te stemmen op hun best practices.
Partners die in aanmerking komen ontvangen een exclusief duurzaamheidslogo dat ze kunnen gebruiken bij hun marketing-, communicatie- en RFP-voorstellen en een speciale vermelding op Zebra’s Partner Locator-platform. Zebra zal de partners ook voorzien van gezamenlijke marketingresources, discretionaire marketing-ontwikkelingsfondsen en training over bedrijfs- en productinitiatieven.

Belangrijkste punten
Zebra heeft haar Sustainability Partner Recognition Program gelanceerd om klanten te ondersteunen door speciale waardering te uiten voor partners die duurzame bedrijfsresultaten behalen.
Partners die in aanmerking komen ontvangen een exclusief duurzaamheidslogo, een speciale identificatie op Zebra’s Partner Locator-platform, training en marketingresources.
Too Good To Go, het social impact-bedrijf achter ’s werelds grootste marktplaats voor voedseloverschotten, is de eerste die zich kwalificeert als een door Zebra erkende duurzaamheidspartner.
Over Zebra Technologies
Zebra (NASDAQ: ZBRA) helpt organisaties bij het bewaken, anticiperen en versnellen van workflows door hun front-line te versterken en ervoor te zorgen dat alles en iedereen zichtbaar, verbonden en volledig geoptimaliseerd is. Ons bekroonde portfolio reikt van software tot innovaties in robotica, machine vision, automatisering en digitale besluitvorming, allemaal ondersteund door meer dan 50 jaar ervaring in scanning, track-and-trace en mobiele computingoplossingen. Met een ecosysteem van meer dan 10.000 partners in meer dan 100 landen, bestaat Zebra’s klantportfolio uit meer dan 80% van de Fortune 500. Newsweek onderscheidde Zebra onlangs met een van America’s Most Loved Workplaces en Greatest Workplaces for Diversity, en we staan op Fast Company’s lijst van de Best Workplaces for Innovators. Meer informatie op www.zebra.com of meld je aan voor nieuws alerts. Volg Zebra’s Your Edge blog, LinkedIn, Twitter en Facebook, en bekijk onze Story Hub: Zebra Perspectives.