Geplaatst door Zebra

Zebra Technologies tilt Persoonlijke Winkelervaring naar Volgend Niveau

HEERENVEEN – 26 september 2018 – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), een innovator welke via bedrijfsoplossingen bedrijven in staat stelt een prestatievoorsprong te realiseren, heeft de PS20 geïntroduceerd. Zebra’s zesde generatie ‘personal shopping solution’ (PSS) stelt klanten in staat items te scannen tijdens het winkelen, waardoor het afrekenproces wordt gestroomlijnd. Zebra’s op Android gebaseerde ‘personal shopper’ voegt een reeks nieuwe applicaties toe die winkelmedewerkers en managers in staat stellen om de efficiëntie te verbeteren, terwijl tegelijkertijd een meer gepersonaliseerde winkelervaring aan klanten wordt geboden.
Winkeliers moeten het opnemen tegen online competitie, en geavanceerde oplossingen die de winkelervaring personaliseren zijn dan ook van essentieel belang om te overleven. Zebra’s PSS stelt winkeliers in staat de winkelervaring te verbreden, en kan o.a. de mogelijkheid aanbieden om een boodschappenlijstje te downloaden, of snelle toegang tot informatie te verschaffen die aankoopbeslissingen kunnen beïnvloeden. Ook kan de PS20 producten scannen waardoor consumenten de rij voor de kassa kunnen overslaan, wat de winkelervaring net zo soepel maakt als online winkelen.
“Klanten zijn tegenwoordig, in toenemende mate, comfortabel met smartphone technologie en verwachten sneller toegang tot informatie en producten dan ooit tevoren,” zegt Leslie Hand, vicepresident van IDC Retail Insights. “De PS20 geeft winkeliers een geavanceerde oplossing om het contact met de klant aan te gaan met een aantal mogelijkheden die de winkelervaring verbeteren. Zebra heeft zijn expertise gebruikt om een geavanceerde oplossing te ontwerpen die het handsfree scannen van producten, stemondersteuning en plaatsbepaling in de winkel mogelijk maken.”
De PS20 is de laatste toevoeging aan het Zebra® personal shopping ecosysteem. Met hetzelfde prijswinnende ontwerp als de andere apparaten binnen Zebra’s mobile computing portfolio, heeft de PS20 nieuwe kenmerken die de dagelijkse werkzaamheden van medewerkers optimaliseren en de klantervaring verbetert. Een nieuwe microfoon maakt spraakopdrachten en snelle antwoorden op klantverzoeken mogelijk. Het scannen van items is makkelijker dankzij een barcodescanner die is ontworpen om moeilijk leesbare en slecht geprinte 1D/2D labels te scannen, ook herkent de PS20 Digimarc barcodes die zijn verwerkt in productverpakkingen en ondersteunt de PS20 handsfree scannen middels sensoren.
Nauwkeurige plaatsbepaling is eveneens cruciaal voor winkeliers om zo navigatie binnen winkels mogelijk te maken. Retailers kunnen op deze manier gepersonaliseerde coupons of promoties aanbieden, producten aanraden en ook stelt het medewerkers in staat om voorraden aan te vullen. De PS20 is de eerste PSS die Visible Light Communication (VLC) ondersteunt. Dit is de beste mobiele locatie-technologie waarmee de naar voren gerichte camera LED- en winkelverlichting detecteert om daarmee Machine Learning algoritmen aan te sporen om retailers een beter inzicht te geven in de bewegingen van hun klanten. Dit stelt winkeliers in staat om waardevolle inzichten te verzamelen over winkelgewoonten middels klantenkaarten en het traceren van aankopen. Dit opent nieuwe mogelijkheden voor next-gen winkelapplicaties zoals gezichts- en beeldherkenning.
“Als een van de eerste spelers die het domein van personal shopping heeft betreden, gaat Zebra verder met het verbeteren van zijn oplossingen om zo retailers bij te kunnen staan in het leveren van efficiënte winkel ervaringen,’’ zegt Casper Zweers, regio directeur van Zebra Technologies in de Benelux. “De volgende generatie op Android gebaseerde PS20 is ontwikkeld om zowel aan de wensen van klanten, als die van medewerkers en management te voldoen. Hiermee krijgen retailers  een prestatievoorsprong om zo de hedendaagse klant in de on-demand economie tegemoet te kunnen komen.”
Met de PS20, kunnen Zebra’s partners hun klanten de beste zelfscan oplossing op de markt aanbieden. De PS20 onderscheidt zich van andere apparaten in haar klasse ten aanzien van snelheid en prestatie, displayresolutie, scanprestaties, robuuste ontwerp, locatieondersteuning en stemapplicaties maar zeker ook vormgeving.
BELANGRIJKSTE BEVINDINGEN
  • De nieuwe functies van de PS20 zijn onder meer een microfoon, sterke sensoren, een naar voren gerichte camera, interface personalisatie en toegenomen scancapaciteit.
  • Aanbieden van gepersonaliseerde klant aanbiedingen, en het in kaart brengen van winkels. De VLC-technologie maakt plaatsbepaling in winkels accurater dan ooit tevoren.
  • Het apparaat belichaamt de herkenbaarheid die klanten hebben van hun smartphones, maar biedt tegelijkertijd duurzaamheid, vermogen en capaciteit.
  • Winkelmedewerkers gebruiken hetzelfde apparaat als klanten en kunnen snel reageren op prijscontroles, het beantwoorden van vragen en de voorraden in de gaten houden.