Industry Wire

Geplaatst door MWM2

MWM2-Onderzoek aan de basis van nieuwe Zeeman commercial

Amsterdam, 7 februari 2017 De nieuwe, door reclamebureau Persuade gemaakte, Zeeman-commercial over mannenondergoed trekt veel aandacht. Aan de basis van deze opvallende commercial staat een onderzoek van MWM2 onder 305 samenwonende vrouwen, waaruit blijkt dat 37% van hen regelmatig in een versleten onderbroek loopt.

Resultaten onderzoek:

Uit het onderzoek van MWM2 in opdracht van Persuade, blijkt verder dat:

38%  van de ondervraagde mannen ondergoed niets interesseert

29%  vindt dat de oude onderbroek zo lekker zit

33%  geen zin heeft om er tijd in te steken

19%  niet eens merkt dat hij versleten is

12%  erg aan de oude onderbroek gehecht is.

Vergelijking buitenland

MWM2 deed ook onderzoek onder ruim 900 vrouwen in Duitsland, België en Frankrijk. Daaruit blijkt dat:

Nederlandse mannen (37%) minder vaak versleten onderbroeken dragen dan mannen in België (45%), Duitsland (48%) en Frankrijk (50%).

Daarentegen heeft de Nederlandse man het minste zin om zelf onderbroeken te kopen (33% ten opzichte van 24% van de mannen uit Frankrijk, 26% uit Duitsland en 29% uit België).

Tot slot laat het onderzoek zien dat de Nederlandse vrouw aanmerkelijk coulanter is ten aanzien van haar man die in versleten onderbroeken rondloopt, dan vrouwen uit ander onderzochte landen. 18% van de Nederlandse vrouwen geeft aan dat het haar niet uit maakt en dat het zijn eigen keuze is, ten opzichte van 10% van de vrouwen uit Duitsland, 8% uit België en 6% uit Frankrijk.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht