Zendesk opent Benelux-vestiging in Amsterdam

Nieuwe vestiging speelt in op groeiende vraag naar betere customer experience

Zendesk Inc. (NYSE: ZEN), specialist op het gebied van software voor betere klantrelaties, heeft een vestiging geopend in Amsterdam. De nieuwe locatie, gevestigd in WeWork aan de Weteringschans, is voor Zendesk de hub voor de Benelux.

De nieuwe vestiging wordt geleid door Robert Kruis, die eerder actief was bij onder meer Oracle en Salesforce. Hij zal de groei van Zendesk in de Benelux verder vormgeven. Kruis: “Met op dit moment al ruim 4.000 klanten is de Benelux voor Zendesk al een behoorlijk actieve markt met bovendien een groei van 25 procent. Met onze lokale aanwezigheid verwachten we verder te groeien en nog beter op de klantvragen te kunnen inspelen. We doen dat overigens in nauwe samenwerking met ervaren lokale partners als RealConnections.”

Keuze voor Amsterdam
Amsterdam is gekozen als locatie voor de Benelux-hub vanwege het goede startersklimaat en de ondernemende cultuur die daarmee samenhangt. Ook zijn er een aantal grote Zendesk-klanten in de buurt gevestigd, waaronder bedrijven als Picnic, Ditzo en Catawiki.

“We zijn zeer enthousiast dat we onze EMEA footprint uitbreiden met een vestiging in Amsterdam”, aldus Morten Primdahl, CTO en medeoprichter van Zendesk. “De afgelopen tien jaar hebben we mooie resultaten geboekt met snelgroeiende organisaties, en nu we onszelf verder hebben ontwikkeld, werken we ook met innovatieve, gevestigde bedrijven. Een lokale vestiging helpt het team om verder te groeien in deze regio en zorgt bovendien voor een lokaal aanspreekpunt voor onze klanten.”

Zendesk is in 2007 opgericht in Kopenhagen en heeft een hoofdkantoor in San Francisco. Het bedrijf heeft kantoren in 13 steden wereldwijd en een internationaal team van meer dan 1.800 medewerkers en ruim 107.000 betaalde klanten, waaronder Box, Lonely Planet en Trustpilot.

Gemakkelijk en toegankelijk
De visie van Zendesk is simpel: maak software voor klantenservice, die makkelijk te gebruiken is en toegankelijk voor iedereen. Voortbordurend op deze visie biedt Zendesk nu een groeiende reeks producten, die samen zorgen voor een verbetering van klantrelaties.

Via een open ontwikkelplatform kunnen deze producten worden geïmplementeerd en verder ontwikkeld. De afgelopen tien jaar is Zendesk uitgegroeid tot een bekend merk, dat geprezen wordt om het innovatieve vermogen en het tijdig inspelen op trends. Recente productontwikkelingen als Answer Bot, SMS en Zendesk Guide geven organisaties zeer krachtige tools om de concurrentie voor te blijven.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug