Geplaatst door Media Jaarcongres

Zes internationale startups pitchen spraakmakende oplossingen voor mediabedrijven tijdens Media Jaarcongres

Zes internationale startups uit het MediaMatters-programma presenteren aanstaande donderdag 29 juni hun oplossing voor mediabedrijven tijdens het Media Jaarongres. Ze zijn geselecteerd tijdens de MatchMaking Days in mei, waaraan in totaal veertien startups meededen uit zeven landen. Na de pitches kunnen de bezoekers van MJC hun stem uitbrengen voor de beste presentatie. De winnaar wordt beloond met een award.

MediaMatters: matches maken tussen startups en mediabedrijven

Het MediaMatters-programma biedt mediabedrijven een uniek platform om kennis te maken met internationale startups en scale-ups met innovatieve oplossingen voor de media. MediaMatters koppelt uitdagingen van mediabedrijven aan proposities van startups en scale-ups om samen aan nieuwe producten en diensten te werken of om de bestaande business van mediabedrijven te verbeteren.

Tijdens de Matchmaking Days in mei presenteerden veertien startups en scale-ups hun proposities aan zes grote mediabedrijven. Daarbij werden 27 matches gemaakt tussen bedrijven en startups. Het publiek van de Matchmaking Days koos tijdens zes deelnemende startups/scale-ups met de beste pitch presentatie. Deze bedrijven krijgen op 29 juni de kans zich te presenteren op het Media Jaarcongres tijdens de MediaMatters Pitch Contest.

Bert Kok, business manager bij MediaMatters: “Door onze samenwerking met MJC kunnen we de startups een nog groter podium bieden en het aantal matches voor hen uitbreiden. Voor de MJC-bezoeker is onze Pitch Contest een garantie voor nieuws en innovatie – uit binnen en buitenland”.

De professionals die zichzelf en hun startup/scale-up tijdens de Pitch Contest op MJC presenteren zijn:

• Appiness (België):  Vincent Nédée, Business Development Manager. ’Time-stamped products and brands in local & international video made shoppable via any smart device’
  • AX Semantics (Duitsland): Frank Feulner, Chief Visionary Officer.  ‘Software to create unique content within seconds and in multiple languages’.
  • BI (Polen): Marcin Grodzicki, Head of Platform. ‘A platform that collects deep data about product usage and content consumption and provides real-time, actionable insights’.
  • EzyInsights (Finland): Duane Atkins, Founder and CEO. ‘A viral content discovery platform for publishers and content providers’.
  • inBeacon (Nederland): Remco Bron, Founder/CCO. ‘A platform that empowers existing mobile apps with proximity marketing and customer intelligence.
  • Tinkerlist (België): Kurt Victoor, co-founder. ‘The first unified platform for creative television makers’.

Naast de pitch contest organiseert MediaMatters een expertsessie tijdens MJC. Dit is de afsluiting van de eerste ronde van het programma in 2017. De startups en mediabedrijven presenteren hun oplossingen die ze samen hebben ontwikkeld. Tijdens het plenaire congresprogramma van MJC presenteren gevestigde namen uit de Nederlandse media-industrie hun visie. Zo delen onder meer Frank Volmer (De Ster), Gert Ysebaert (Mediahuis) en Arjen Lubach (Zondag met Lubach) hun visie op data, video en nieuwe platforms. Kaarten voor het congres zijn nog verkrijgbaar via de website.

Over het Media Jaarcongres

Het Media Jaarcongres is een initiatief van iMMovator Cross Media Network en Beeld en Geluid. In de afgelopen tien jaar heeft het MJC zich ontwikkeld tot dé ontmoetingsplek voor de Nederlandse Media-industrie. Voorgaande jaren heette dit congres nog Media Park Jaarcongres (MPJC) en hoewel het zich nog op het Media Park afspeelt behelst het de gehele media-industrie. Daarom is gekozen om de naam te wijzingen naar Media Jaarcongres. Andere naam, maar nog steeds dezelfde dynamiek.