Geplaatst door Dept

Zestien Webby nominaties voor Dept en BASIC®

Woensdag 21 april 2021 – De nominaties van de 25ste jaarlijkse Webby Awards zijn bekendgemaakt. Digital agency Dept en BASIC®, dat in november onderdeel van Dept is geworden, ontvingen zestien nominaties voor hun werk voor Google, Patagonia, Steelseries, GANNI, Van Gogh Museum, Honig, Muuto en Furrion. Daarbij werden dertien klantprojecten beloond met een Webby Honoree, waaronder bol.com.

“Genomineerden zoals Dept en BASIC® zetten de norm voor innovatie en creativiteit op het internet”, vertelt Claire Graves, Executive Director of The Webby Awards. “Het is een enorme prestatie om als een van de beste gekozen te worden van de bijna 13,500 inzendingen die we dit jaar ontvingen.”

Twee projecten die tijdens COVID-19 gelanceerd werden, ontvingen nominaties binnen de categorie Virtual & Remote: de interactieve digitale showroom gemaakt voor GANNI in Fashion & Retail, en Honig’s ‘Live Eet’-campagne voor de Nederlandse Voedselbanken binnen de categorie Brand of Partner Experience.

De Van Gogh website, gemaakt samen met Q42, werd genomineerd in de categorie Websites en Mobile Sites voor Cultural Institutions. Ook mocht Dept een honoree ontvangen in de Advertising, Media & PR categorie voor Integrated Campaign voor de feestdagencampagne van bol.com, waarin een einde werd gemaakt aan saaie, voorspelbare kerstcadeaus.

Het best-in-class e-commerceplatform voor Patagonia ontving maar liefst drie nominaties in de categorie Websites and Mobile Sites voor Best Practices, Fashion & Beauty en Shopping. Het werk dat in samenwerking met Google voor de Google Store is gemaakt, werd tweemaal genomineerd in de categorie Websites and Mobile Sites voor Features & Design: Best User Experience en Best Mobile Visual Design: Function.

De full-funnel mediastrategie voor gamefabrikant SteelSeries die leidde tot een omzetgroei van 324% op jaarbasis, is geselecteerd als genomineerde in de categorie Advertising, Media & PR voor Best Growth Strategy. De wereldwijde meubelretailer Muuto werd genomineerd in de categorie Websites en Mobile Sites voor Shopping vanwege zijn gloednieuwe digitale platform voor B2B- en B2C-klanten. Ten slotte werd de direct-to-consumer rebranding voor het outdoor elektronicabedrijf Furrion genomineerd voor Websites and Mobile Sites: Best Mobile Visual Design.

Twee BASIC® cultuurprojecten,  Crafted™ en Moves®, zijn vijf keer genomineerd voor Best Mobile Visual Design, Corporate Social Responsibility, Best User Interface, Professional Services & Self-Promotion and Best Visual Design. Crafted™ is een initiatief om diversiteit te vieren en creators te verenigen, en Moves® geeft een diepgaand inzicht in het bedenken, ontwerpen en ontwikkelen van hun nieuwe hoofdkantoor in San Diego.

De overige twaalf honorees ontvingen Dept en BASIC®  voor hun werk voor Desktop Metal, Silver Oak, Futuremood, Design Within Reach, Google en KFC.

Breng je stem uit:

De online stembussen zijn vanaf nu tot 6 mei geopend. Breng je stem uit op je favoriete nominaties via de onderstaande links:

Verdere Dept and BASIC® honorees:

Over BASIC®

BASIC® is een digital brand en design agency dat producten, diensten en e-commerce ervaringen ontwikkelt die kernwaarden omzetten in bedrijfswaarde. Door menselijke intuïtie te combineren met systematisch denken, wordt het werk op het gebied van strategie, design en digitale transformatie erkend voor het verbeteren van de customer experience van ’s werelds grootste merken, waaronder Google, Apple, Airbnb, Patagonia en KFC. www.basicagency.com.

Over Dept

Hi, wij zijn Dept – digital agency voor creativiteit, technologie en data. Wij helpen onze klanten met het bouwen en versnellen van hun digitale business door leidende digitale producten, diensten en campagnes te ontwikkelen. In Nederland werkt ons team van 500 Depsters dagelijks vol trots voor prachtige merken als bol.com, Eneco, Bugaboo, ABN AMRO, Univé verzekeringen en De Nederlandse Loterijen. www.deptagency.com/nl-nl.