Industry Wire

Geplaatst door DEPT

‘Zet het op je lijstje’ is dit jaar de kerstboodschap van bol.com

AMSTERDAM – 6 DECEMBER 2022 – Kerstbomen, kerstversiering, alles wat je nodig hebt voor het kerstdiner en alle opties voor hét perfecte kerstcadeau. Bol.com bouwt al een aantal jaar aan haar assortiment en imago als het merk dat het meest geassocieerd wordt met kerst.

 

Met de kerstcampagne van 2022, ‘De winkel van kerststerren’, inspireert en activeert het online retailplatform dit jaar heel kerstvierend Nederland om een ‘kerstster’ te worden, met behulp van de verlanglijst in de app van bol.com. De verlanglijst is speciaal voor deze campagne geheel vernieuwd en omgedoopt tot ‘het kerstlijstje’.  

 

De campagne wordt groots gelanceerd met de eigenzinnige kerstcommercial ‘Leuke Tas’, geregisseerd door Bart Timmer (CZAR). De campagne is ontwikkeld door DEPT®. 

 

De winkel van kerststerren 

‘De winkel van kerststerren’ weerspiegelt het sentiment onder Nederlanders die kerst dit jaar met persoonlijke aandacht extra bijzonder willen maken. Door iets langer in de keuken te staan, nét iets uitbundiger te versieren of echt moeite te steken in het vinden van het ene speciale cadeau. 

 

Chung Hwa Chao, brand communicatie marketeer bij bol.com en verantwoordelijk voor de campagne zegt:  “Uit eigen onderzoek onder kerstvierend Nederland zagen we dat mensen dit jaar – mede door de dalende koopkracht – juiste meer persoonlijke aandacht in kerst willen stoppen. Tegelijkertijd is kerst misschien wel de drukste en meest stressvolle periode van het jaar. Precies daar ligt voor ons een rol. Onze kerstlijstjesfunctie maakt de kerstvoorbereidingen voor onze klanten een stuk makkelijker. Zo maken we van iedereen kerststerren.”

 

360°-kerstcampagne? Zet het op je lijstje! 

Het kerstlijstje van bol.com is de spil in een crossmediale 360°-kerstcampagne. De campagne wordt aangevoerd door de kerstcommercial ‘Leuke Tas’ waarin we een jongen volgen in zijn zoektocht naar hét kerstcadeau voor zijn vriendin. Hij doet zijn uiterste best om tussen alle opties het juiste cadeau te kiezen, maar verliest zich, herkenbaar, in de keuzestress. Gelukkig biedt het kerstlijstje uitkomst en krijgt zijn vriendin het cadeau waar ze van droomde.  

 

Via de radio, online en op social media wordt heel Nederland aangespoord om alles voor kerst op hun kerstlijstje te zetten. In samenwerking met het muzikale duo ‘BENR’ en ‘&-Agency’ is het kerstnummer ‘Zet het op je lijstje’ ontwikkeld. Met daarin de belofte: “Zet het op je lijstje, wat je wil, je krijgt het!” 

 

“Nederlanders houden van lijstjes. Tegelijkertijd hangt er een klein ongemak rondom het kopen van een kerstcadeau van een verlanglijstje. Daarom wilden we in deze campagne laten zien dat het verlanglijstje van bol.com naast praktisch vooral voor veel kerstplezier zorgt” volgens Ramin Bahari, associate creative director bij DEPT®.

 

Via eigen media, branded content en in samenwerking met influencers worden de échte kerstliefhebbers vanaf november al geïnspireerd met gecureerde kerstlijstjes. Deze staan vol met de mooiste decoratie en de leukste cadeaus. 

 

De rest van de campagne is vanaf 6 december in heel Nederland te zien.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht