Geplaatst door ZIGT

ZIGT van start voor Ritter Sport

ZIGT gaat dit jaar aan de slag voor Ritter Sport, bekend van de unieke, vierkante chocoladerepen. Het bureau is hiermee verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning, inkoop en uitvoering van de online en offline campagnes in Nederland. De samenwerking gaat deze week van start met de lancering van de nieuwe campagne van het merk.

Veel consumenten kennen Ritter Sport wel, maar hebben nog weinig associaties bij het merk. Dit vormde een mooi blanco canvas om Ritter Sport aan een nieuwe generatie te introduceren, zonder de bestaande doelgroep in de weg te zitten. Het doel van de samenwerking is dan ook om de bekendheid van het merk in Nederland verder uit te bouwen en meer zichtbaarheid te geven.

De campagne start eind januari en zal op TV, Online video en de Social kanalen van Ritter Sport te zien zijn. In deze nieuwe campagne combineert Ritter Sport haar DNA (kleurrijkheid, actieve levensstijl en vierkante vorm) met een consumenten inzicht. Als je mensen vraagt of ze hun chocolade willen delen, dan zullen ze een sociaal wenselijk antwoord geven: ‘Ja, natuurlijk!’. Toch blijkt dat veel mensen chocolade het liefst alleen, soms stiekem, op hun eigen moment eten en het liever niet delen. Er zijn zelfs mensen die hun chocolade verstoppen voor hun anderen. Ritter Sport omarmt dit inzicht en gebruikt dit in haar nieuwe campagne. De Ritter Sport chocolade is simpelweg te lekker om te delen. Ritter Sport komt daarom met het nieuwe thema: The chocolate square you don’t wanna share’. De strategie, concept en de regie zijn in handen van bureau Truman.

Janny van der Avoort van Ritter Sport over ZIGT:

‘We hebben gekozen voor Zigt als mediabureau vanwege hun strategische en creatieve kijk op onze campagne. Daarnaast sprak hun onafhankelijke en transparante manier van werken ons erg aan. Inmiddels hebben ze zich bewezen als een flexibele, kennisrijke full-service organisatie die Ritter Sport maximaal helpt om onze doelstellingen te realiseren.  We kijken er dan ook erg naar uit om, vanuit gezamenlijk ondernemerschap, Ritter Sport weer op het netvlies van Nederland te krijgen.’

Lisanne van den Heuvel van ZIGT: ‘We starten het nieuwe jaar goed bij ZIGT met Ritter Sport als nieuwe klant en zijn enorm blij met deze samenwerking. Ritter Sport heeft een duidelijk doel voor ogen, waar wij de kans hebben gekregen om hieraan bij te dragen door de overall mediastrategie te bedenken. En met onze visie op het media landschap in combinatie met de doelen van Ritter heeft dit geresulteerd in een prachtige branding campagne voor komend jaar.’

Over Ritter Sport

Ritter Sport maakt  al meer dan 100 jaar heerlijke chocolade van 100% gecertificeerde, duurzame cacao. Dus met oog voor de boeren en de natuur. Zo smaakt chocolade nog beter. Zelfs zo lekker, dat je ‘m met niemand wil delen. En dat hoeft ook helemaal niet. Het unieke vierkante formaat is perfect voor jezelf.

Over ZIGT

ZIGT is de afgelopen jaren uitgegroeid tot het grootste onafhankelijke mediabureau van de Benelux. Als enige onafhankelijke bureau is ZIGT de afgelopen 7 jaar maar liefst 5x genomineerd geweest voor mediabureau van het jaar bij de AMMA Awards en vorig jaar mocht het die titel ook dragen. ZIGT opereert vrij van sturende inkomsten van media-exploitanten en legt klanten niet vast middels langlopende verplichtingen. Dat is nog steeds uniek in de mediabureaubranche. Vanuit de vier pijlers Merk, Media, Meten en Maken biedt ZIGT on demand oplossingen voor meer dan 200 merken in de Benelux en kent het jaar op jaar een stabiele groei.