Geplaatst door ZmoolTool

ZmoolTool: Een smoelenboek in een handomdraai

Besloten netwerk voor privéfeesten en zakelijke bijeenkomsten
ZmoolTool stelt iedereen aan elkaar voor

Nieuwsgierig kijken wie er op een feest, receptie of bedrijfsevent komt. En zo makkelijk kennismaken en ontmoeten. Dat is het idee achter ZmoolTool, een nieuwe gratis app van Hollandse bodem. De app is deze maand officieel gelan-ceerd.

Met ZmoolTool kan iedereen met een paar simpele klikken een eigen fotoboekje samenstellen en deze uitdelen aan de genodigden van een familiereünie, work-shop of buurtfeest. ZmoolTool creëert voor iedere gebeurtenis een kleinschalig en besloten netwerk in de vorm van een fotogalerij, waar de bezoekers eenvoudig doorheen kunnen ´swipen´.
ZmoolTool geeft iedere bijeenkomst iets extra´s. Bezoekers kunnen zich beter voorbereiden en komen – als zij dat willen – makkelijk met elkaar in contact.

Het idee
Elkaar zien en ontmoeten via openbare platforms en sociale media heeft als na-deel dat er meestal geen controle is op wat er met persoonsgegevens gebeurt. Veel platforms gebruiken data voor commerciële doeleinden. ZmoolTool is veilig en besloten.

Missie
De makers van ZmoolTool geloven dat iedereen in volledige vrijheid moet kunnen kiezen voor verbondenheid met anderen. ZmoolTool biedt mensen een veilige plek in de digitale wereld om elkaar te ontmoeten en samen te zijn. Alleen de ge-bruikers en niemand anders kunnen of mogen daar hun voordeel mee doen.

De bedenkers
ZmoolTool is een idee van Andrew Groeneveld en Mark Snijders, die elkaar leer-den kennen als hoofdredacteuren bij een publieke omroep. Voor de app richtten zij samen met communicatieadviseur Henriëtte Sulmann een onderneming op. Hun app zou aanvankelijk Zmoolbook gaan heten, maar die naam moest onder druk van Facebook worden gewijzigd. De app is gebouwd door Widgets in Haar-lem en is gratis te downloaden vanuit de Appstore en Google Playstore.

De mogelijkheden
• Het aanmaken van een event tot 25 personen (bijvoorbeeld voor een fami-liereünie, kroegentocht of training) is altijd gratis, zowel voor de organisator als de deelnemers.
• Voor grotere events zijn er versies tot 50 personen of tot 125 personen. Die kosten de organisator eenmalig 2,99 of 4,99 euro per event. De deelne-mers betalen niets.
• Veeleisende organisatoren nemen ZmoolTool PRO. Daarmee kan uitgebrei-de programma-informatie en een sfeerbeeld worden toegevoegd. Het aan-tal deelnemers is onbeperkt. De PRO-versie geeft extra informatie over de bezoekers (bijvoorbeeld bedrijfsnaam, functie en LinkedIn-profiel) en kost 59,95 euro. Ook betalen de deelnemers niets.
• Gebruikers kunnen kiezen voor de Nederlandse of Engelstalige versie. Alle versies zijn uitgerust met een makkelijke zoekfunctie.
• De smoelenboeken worden gekoppeld aan de datum van een event. Er is ook een permanente versie als interne gids voor organisaties en bedrijven. Voor ZmoolTool@Work wordt een abonnement afgesloten.