Geplaatst door Zoom

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

Amsterdam, 11 mei 2021 – Zoom Video Communications en de European Tour, het belangrijkste toernooiencircuit voor professionele golfers in Europa, kondigen vandaag een meerjarige samenwerking aan. Zoom ondersteunt als Unified Communications Partner met zijn communicatiediensten verschillende initiatieven waarmee media, commerciële partners, gasten en fans op een nieuwe manier live-sport kunnen beleven.

Zoom faciliteert onder meer virtuele persconferenties en belangrijke activiteiten van stakeholders via het nieuwe Zoom Media Centre dat deze week wordt gelanceerd tijdens de Betfred British Masters (12 tot 15 mei 2021). Gasten van Zoom en de European Tour kunnen in een virtueel clubhuis speciale events bijwonen. Zoom biedt ook ondersteuning bij de European Challenge Tour en de Legends Tour.

Zoom helpt de European Tour daarnaast haar duurzaamheidsdoelstellingen te bereiken. Door werken op afstand te verbeteren, zoals tijdens het plannen van toernooien, kan de CO2-voetafdruk van de organisatie verder worden verkleind.
Janine Pelosi, Chief Marketing Officer bij Zoom: “We zijn enorm enthousiast over de meerjarige samenwerking met de European Tour. Met een combinatie van virtuele en fysieke diensten bieden we een naadloze, hybride oplossing die de basis vormt van een nieuwe beleving van sportevenementen voor alle betrokken partijen.”

Guy Kinnings, Deputy CEO European Tour, Ryder Cup Director en Chief Commercial Officer: “We zijn verheugd om Zoom te mogen verwelkomen als het Official Unified Communications-platform van de European Tour. De manier waarop we met elkaar communiceren is de afgelopen twaalf tot achttien maanden drastisch veranderd. We zijn blij dat we de vele mogelijkheden en services van Zoom kunnen inzetten voor innovatieve oplossingen die de toekomstige interactie met spelers, media, partners en fans nog verder vergroten.”

Michael Cole, Chief Technology Officer bij de European Tour: “Dankzij de cloud-based, unified communications-diensten van Zoom kunnen we de European Tour als organisatie nóg wendbaarder maken en beter dan ooit samenwerken om toernooien van wereldklasse te organiseren.”

Over Zoom
Zoom Video Communications, Inc. (NASDAQ: ZM) brengt teams samen in een frictieloze video-omgeving zodat ze meer gedaan krijgen. Ons gemakkelijke, betrouwbare en innovatieve video-first communicatieplatform ondersteunt videomeetings, audiomeetings, webinars en chatgesprekken op zowel desktops, telefoons, mobiele apparaten en conferencesystemen. Zoom helpt ondernemingen betere gebruikerservaringen op te zetten met marktleidende integraties met zakelijke apps, en met development-tools waarmee aangepaste workflows kunnen worden opgezet. Zoom is opgericht in 2011, is gevestigd in San Jose, Californië (VS) en heeft wereldwijd lokale kantoren. Bezoek voor meer informatie zoom.us en volg @zoom.