Google Analytics 4 met AI
Deze training is bedoeld voor online marketeers, contentspecialisten, e-commerce managers, data-analisten en digitale professionals met basiskennis van GA4. Deelnemers hebben ervaring met het verzamelen van data, maar zoeken methoden om analyses sneller uit te voeren. De training helpt professionals die worstelen met het omzetten van grote hoeveelheden data naar duidelijke aanbevelingen en optimalisaties.
Omschrijving
Tijdens de deep dive sessie wordt uitgelegd hoe AI gebruikt kan worden om data uit GA4 en gerelateerde dashboards, zoals Looker Studio, te analyseren en om te zetten in concrete verbeterpunten. De training behandelt onder meer het inzetten van Large Language Models (LLM’s) zoals ChatGPT, Claude en Microsoft Copilot.
Het gaat niet alleen om analyseren, maar ook om het genereren van rapportages en het optimaliseren van content en visuals met AI. Na afloop ontvangen deelnemers een prompt sheet om zelf verder met AI en je data aan de slag te gaan.
Tijdens deze training
- -Data exporteren en voorbereiden voor AI-analyse
- -Analyseren van gebruikersgedrag en funnels met AI
- -Optimaliseren van content en visuals met AI
- -Inzetten van AI voor conversie-optimalisatie technieken
- -Bespreken van praktijkervaringen
- -Beantwoorden van vragen
- -Verdieping van de geleerde concepten
Resultaten
Trainer

Felipe Wesbonk is Certified AI Consultant, trainer en spreker. Hij heeft 25 jaar ervaring in digital marketing, met een specialisatie in Google Analytics en conversie-optimalisatie. Al 11 jaar is hij actief als trainer. Zijn diepgaande kennis van AI deed hij op via werkervaring en opleidingen en masterclasses in de VS.
Hij combineert zijn expertise in AI en digital marketing met een sterke achtergrond in NLP (Neuro Linguïstisch Programmeren). Hierdoor weet hij teams niet alleen te inspireren, maar ook daadwerkelijk in beweging te krijgen.
Met scherpte, empathie en energie coacht en traint hij professionals die AI slimmer en efficiënter willen inzetten. Hij helpt organisaties om AI concreet te integreren in processen die zorgen voor groei en meer werkplezier, altijd met oog voor de mens én resultaat.
Kennissessie AI Agents
GEO: zo word je gevonden in ChatGPT
Dat vraagt om een andere benadering van content. Geen optimalisatie voor zoekwoorden, maar duidelijke, relevante teksten die taalmodellen kunnen interpreteren en verwerken. Waar SEO draait om keywords en links, draait Language Model Optimization (LMO) om betekenis. Deze deep dive biedt inzicht in hoe dat werkt en wat dat betekent voor de dagelijkse praktijk.
Google Analytics 4 met AI
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag?
Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor je organisatie? We helpen je graag verder!
