LinkedIn Advertising
Tijdens deze deep dive leer je het professionele netwerk van LinkedIn direct voor doelen in te zetten. De training bevat hands-on oefeningen met live demo’s in LinkedIn Campaign Manager, inclusief best practices en tips voor effectief gebruik van het advertentiebudget.
Deze training is bedoeld voor marketing- en communicatieprofessionals, online marketeers en ondernemers die LinkedIn willen inzetten om een doelgroep te bereiken en advertentiebudget effectief te besteden. Deelnemers leren campagnes op te zetten, van strategie tot uitvoering, en passen praktische handvatten direct toe.
Omschrijving
In deze training leer je LinkedIn in te zetten om marketingdoelen te behalen. Je doorloopt de volledige cyclus: van het opzetten van een effectieve full-funnel strategie en het selecteren van de juiste doelgroep, tot het ontwikkelen van krachtige content en het optimaliseren van je campagnes op basis van resultaten.
Met hands-on oefeningen, live demo’s in LinkedIn Campaign Manager en concrete best practices leer je advertentiebudget effectief te besteden en meetbare resultaten te behalen.
Tijdens deze training
- Je doelgroep vinden op LinkedIn
- LinkedIn versus andere platforms
- Waarom adverteren op LinkedIn?
- Organic versus sponsored content op LinkedIn
- Het opbouwen van een sterke full-funnel strategie
- Forecasten en budgetterings frameworks voor optimale resultaten
- Afstemming van de campagne doelen op de bedrijfsdoelen
- De juiste objectives selecteren om de campagneresultaten te maximaliseren
- Optimale ad formats voor verschillende objectives selecteren
- Live Demo en best practices en tips voor het opzetten van een sterke media campaign in Campaign Manager
- Het instellen van je campagne budget (bidding en best practices)
- Targeting strategies – welke te gebruiken en welke te vermijden (Live Demo in LinkedIn’s Campaign Manager)
- Aanbevolen audience sizes per gekozen objective
- Geavanceerde targeting opties: retargeting, Matched audiences en het inzetten van lead lists
- Campagneresultaten meten & key metrics die belangrijk zijn om te analyseren
- Campagne optimalisatie op basis van je data analyse
- Performance optimization strategies gebaseerd op werkelijke resultaten 6. Je contentstrategie voor LinkedIn-adverteren opbouwen
- Het selecteren van “de juiste” content voor sponsored content
- Beschikbare ad types en best practices voor de meest populaire ad types
- Video creëren voor succesvolle ad campagnes
- Het opbouwen van je content calendar en content mix
- Campagne Best practices en wat te vermijden
Resultaten
Meld je aan voor de deep dive en maak LinkedIn-campagnes die meetbare resultaten opleveren.
Trainer
Rose is een content strategist & creator met een expertise in employer branding. Ze heeft 4 jaar als media strategist voor LinkedIn gewerkt. In haar rol als consultant helpt ze bedrijven om hun employer brand op LinkedIn te ontwikkelen of hun bestaande employer brand verder aan te scherpen.
LinkedIn Advertising
Tijdens deze deep dive leer je het professionele netwerk van LinkedIn direct voor doelen in te zetten. De training bevat hands-on oefeningen met live demo’s in LinkedIn Campaign Manager, inclusief best practices en tips voor effectief gebruik van het advertentiebudget.
Gemini 3.0 in de praktijk
GEO: zo word je gevonden in ChatGPT
Dat vraagt om een andere benadering van content. Geen optimalisatie voor zoekwoorden, maar duidelijke, relevante teksten die taalmodellen kunnen interpreteren en verwerken. Waar SEO draait om keywords en links, draait Language Model Optimization (LMO) om betekenis. Deze deep dive biedt inzicht in hoe dat werkt en wat dat betekent voor de dagelijkse praktijk.
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag?
Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor je organisatie? We helpen je graag verder!