Logo Emerce Academy
Conversion & Analytics

Online Persuasion

Meer dan 95% van onze beslissingen nemen we onbewust. Hoe reageert ons brein op verschillende prikkels? En nog belangrijker, hoe kun je dit gedrag beïnvloeden om je marketingdoelen te bereiken? Tijdens deze training leer je hoe je met de juiste teksten en beelden je bezoekers kunt motiveren.
Verken de nieuwste ontwikkelingen en hulpmiddelen in online beïnvloeding
Ontdek de psychologische processen die van invloed zijn op consumentengedrag
Breid je kennis uit over de impact van tekst, visuele elementen en overtuigende woorden
Voor jou?

Deze training is bedoeld voor online marketeers, webshop-, product-, category managers, content specialisten, maar ook voor marketing- en communicatiespecialisten, uitgevers, ondernemers en startups. De training is interessant voor iedereen die met psychologie het gedrag van online bezoekers positief wil beïnvloeden.

Type
Training
Docent
Martin van Kranenburg
Locatie
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Online of Utrecht
Beschikbare data
Datum
18 maart (startgarantie)
Tijd
09.30 - 16.30 uur
Datum
10 juni 2024
Tijd
09.30 - 16.30 uur
€ 795 |
Datum kiezen & inschrijven

Omschrijving

Deze training biedt je inzicht in het onbewuste gedrag van de bezoekers. Wat motiveert je bezoekers? Wat nemen ze waar? Hoe nemen ze beslissingen? De training gaat over het begrijpen van het consumentenbrein en het toepassen van bewezen psychologische principes. Leer hoe je het gedrag van je bezoekers positief beïnvloedt en bezoekers op het juiste moment motiveert.

Leer hoe je betere websites, apps en landingspagina’s ontwerpt. Hoe je teksten schrijft die bezoekers aanzetten tot actie en hoe je met beeld het gewenste gedrag oproept. Na deze training ben je je bewust van de kracht van het onbewuste brein, dat voor 95% verantwoordelijk is voor je gewenste conversiedoelstellingen.

Programma

Dag 1 (9:30 - 16:30)

Trends en ontwikkelingen op het gebied van Online Persuasion.

De werking van ons brein in relatie tot koopgedrag en -motieven.

Het belang van persona’s.

Persuasion principes, modellen en beïnvloedingsconcepten.

De conversiepiramide: findability, usability, persuasion, profiling.

De kracht van tekst, triggers en powerwords.

Het creëren van de juiste content: tekst, video, beeld en structuur.

Meten, A/B testen, analyseren en optimaliseren.

Toepassing in de praktijk.

Resultaten

Na deze training weet je:
De kracht van het onbewuste brein
Verleidingsprincipes: sociale bewijskracht, schaarste, autoriteit, sympathie en consistentie
Koopstijlvoorkeuren: niet iedereen beslist op dezelfde manier
Hot triggers: de juiste duwtjes in de rug
Copywriting: teksten die aanzetten tot actie
Beeld, video en design

Docent

Martin van Kranenburg
Martin van Kranenburg Nr. 1 spreker over neuromarketing en conversiegericht schrijven

Martin van Kranenburg is een veelgevraagde conversie, personalisatie en neuromarketing spreker en trainer in Nederland. Hij is al twee keer de best beoordeelde spreker van de Webwinkel Vakdagen. Hij staat bekend om zijn energieke, enthousiaste, praktische en deskundige presentaties. 

Auteur: Schrijven voor het Brein

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Wat zijn de locaties van de fysieke trainingen?
Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Leusden en Amersfoort. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager