Naar Emerce.nl

Deep dive: A/B Testen

Zet A/B-testen succesvol in

Online optimalisatie door middel van A/B-testen is belangrijk om succesvol te zijn en blijven. Voordat je opschaalt met A/B-testen en toewerkt naar een volledige cultuur van experimenteren, heb je een goed framework nodig. Met een duidelijk programma, set van regels en afspraken geven A/B-testen een kwalitatief sterk bewijs om beslissingen te nemen. Zo krijgt de organisatie het vertrouwen door datagedreven groeien.

Ton Wesseling werkt nu 20 jaar in het vakgebied van analyse en optimalisatie. Als consultant helpt hij veel verschillende organisaties in binnen- en buitenland met het opzetten van succesvolle A/B-test processen. Hij weet precies welke set van regels en afspraken nodig zijn om een betrouwbaar en succesvol A/B-test programma neer te zetten. En dat gaat hij in deze Deep dive met je delen.

 

Tijdens deze Deep dive leer je: 

  • Op welke momenten je A/B-testen inzet als manier om beslissingen nemen
  • Hoe een statisch betrouwbaar A/B-test programma werkt en het belang hiervan
  • Hoe je het rendement vergroot van al je A/B-test inspanningen 

Voor wie: 

Deze Deep dive is voor iedereen die verdieping zoekt in A/B testen. Vooral managers en specialisten in growth marketing, marketing, conversion en UX sluiten zich aan.

Programma: 

  • 09:00 -10:00  A/B-testen als manier om beslissingen te nemen
  • 10:00 – 10:15 Pauze
  • 10:15 – 11:45  A/B-test programma op een statisch betrouwbare manier
  • 11:45 – 12:00 Pauze
  • 12:00  – 13:00 Het rendement van A/B-testen vergroten

Docent:

Ton Wesseling is een bekende onder conversie marketeers in Nederland. Hij is de oprichter van digital bureau Online Dialogue. Ton heeft als consultant meer dan 20 jaar werkervaring in online optimaliseren en wordt wereldwijd gezien als invloedrijke denker, schrijver, spreker en trainer op gebied van conversieoptimalisatie – met in het bijzonder A/B-testen. Ton is de trainer van A/B-testing mastery course van het CXL Institute, de eigenaar van het platform ABtestguide.com en de oprichter van de Experimatation Culture Awards, Optimizers.Community en The Conference formerly known as Conversion Hotel. 

 

“Our success is a function of how many experiments we do per year, per month, per week, per day.” – Jeff Bezos, CEO at Amazon

“One of the things I’m most proud of, and I think what is the key to our success, is this testing framework we’ve built.” – Mark Zuckerberg, CEO at Facebook

“As a digital player, if you don’t do this, I think you’re going to be dead, it’s very simple” – Stefan Thomke, Professor at Harvard Business School

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Investering:€245,-
  • Datum:21 januari


Verwante opleidingen