Naar Emerce.nl

Deep dive Gamification

Bereik je doelen met gamification!

Gamification is het toepassen van alle gametechnieken in niet-game omgevingen om de gebruikers ervan te motiveren of om gedragsverandering te stimuleren.

✔️ Grondlegger van gamification legt uit hoe het voor je organisatie werkt

Waardoor is de app ‘Ommetje’ zo snel populair geworden? Hoe houd je mensen gemotiveerd? Is gamification nou een magisch middel of slechts een hype? Leer de aanpak van de grondlegger van gamification in Nederland, serial auteur én entrepreneur Bart Hufen. Hij ontwikkelt sinds 2010 concepten voor onder andere ABN Amro, Foot Locker Europe, Nationale Nederlanden en Vodafone. 

✔️ Krijg het e-book ‘Laat je merk spelen’ erbij voor nog meer kennis

Ontvang bij je inschrijving het e-book ‘A brand new playground’ en het door de docent geschreven boek, Gamification als motor van verandering. 

Tijdens deze Deep dive leer je:
  • welke mechanieken aan de basis staan van een effectief gamification concept;
  • het Gamification Canvas uitgelegd door de bedenker;
  • hoe je GameStorm sessies kunt doen om de gewenste transformatie in kaart te brengen;
  • hoe je met gamification conversie vergroot, klantbeleving verbetert, merkwaarden tot leven brengt, burn-out voorkomt en upsell- en cross-sell verbetert. 
Voor wie? 

Deze deep dive is vooral bedoeld voor managers op het gebied van HR, learning & development, verander- & change management, branding, maar is ook interessant voor marketing managers, tech managers, en UX en UI designers. 

Programma 9:00 – 13:00 
  1. Gamification – wat is het? 
  2. Het Gamification Canvas – hoe ontwikkel je het zelf
  3. De GameStorm methodiek – hoe gedrag impact maakt 
  4. Game mechanieken bespreken aan de hand van bekende games  
  5. Praktijkvoorbeelden van toepassingen bij opdrachtgevers 
  6. Vragen en level up!? 
Expert Bart Hufen 

Bart Hufen is technisch bedrijfskundig ingenieur en heeft een master degree in brand management. Hij is oprichter van BrandNewGame en de Gamification Academy, schreef twee boeken over gamification in het bedrijfsleven (Laat met je merk spelen en Gamification als motor van verandering) en is daarmee grondlegger van gamification in Europa. Sinds 2010 heeft hij meer dan 30 succesvolle, vaak prijswinnende, serious games en gamification systemen ontwikkeld.

 

 

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Investering:€295,-
  • Datum:
    → 12 mei 2022 (startgarantie)


Verwante opleidingen