Naar Emerce.nl

Deep dive Google Mijn Bedrijf

Vergroot de klantbetrokkenheid op Google

Veel bedrijven kunnen traffic verbeteren door de omnichannel presence te verbeteren. Door middel van makkelijke optimalisaties kan er al snel een resultaat geboekt worden. Met de verdere inzet van tooling, integraties van Google producten kun je impressies op Local Search met 80% laten groeien.

Met een Google Mijn Bedrijf-account kun je met een aantal best practices de impressies vergroten en Local Search via Google optimaliseren. Een content strategie, de juiste tooling en een goede lokale productvoorraad-feed zijn genoeg om significant meer mensen te bereiken.

✔️ Werf klanten met een geweldig bedrijfsprofiel

Leer tijdens de Deep dive Google Mijn Bedrijf hoe je in een korte periode extra klantbetrokkenheid en traffic via Google kunt realiseren. Van snelle implementaties tot de meest geavanceerde inzichten. Ontdek hoe je optimaal gebruik kunt maken van platformen zoals Apple Maps, FB winkelpagina’s en Google Advertising. De diepte in over: Hoe integreer je offline data? En wat kun je wel en niet via Google Analytics? 

✔️ Geef klanten meer manieren om je te bereiken

Michel van Luijtelaar heeft dertien jaar ervaring op gedaan als specialist bij Google zelf en ondersteunde de grootste klanten van Google London. Hij neemt je mee de diepte in over de laatste ontwikkelingen rondom het integreren van een productfeed, de afspraak integratie voor ‘Click en Collect’ en Google Shopping. 

✔️ Ontvang een volledig rapport over je bedrijfskansen op Google

Extra: deel voorafgaand aan de deep dive toegang tot een of meer Google Mijn Bedrijf locatie groep(en) en je ontvangt aan het begin van de sessie een volledig rapport over je bedrijf op Google. 

Krijg antwoord op de volgende vragen
  • Hoe staat het met mijn ‘Google Mijn Bedrijf’ en welke optimalisaties moet ik prioriteren?
  • Welke bedrijfsprocessen zijn wel en welke zijn niet belangrijk?
  • Hoe integreer ik de verschillende Google producten voor maximaal resultaat? 
  • Welke netwerken en platformen zijn belangrijk voor mijn Local Search strategie?
  • Wat zijn de laatste ontwikkelingen rondom Local Search?
  • Wat kun je nog meer met locatie data, om inzichten te krijgen over je klanten en de customer journey?
Doelgroep: voor wie? 

Deze deep dive is interessant voor online marketeers of e-commerce verantwoordelijken van organisaties met fysieke locaties, SEO en SEA specialisten van agency teams, consultants op gebied van locatie marketing en eigenaren van ketens van restaurants, winkels of andere fysieke locaties. 

Programma 

9:30 – 10:20: Google Mijn Bedrijf (GMB) optimalisatie 

  • De basis neerzetten, ranking factoren, nieuwe features
  • Vragen rapporten over gedeelde GMB accounts
  • Review en content strategie

10:20 – 10:30: Pauze

10:30 – 11:00:  De basis staat goed – en nu?

  • Meer doen met GMB data
  • A/B testen op Local Search
  • Tooling om andere Netwerken en platformen te beheren
  • Citations en listings op 30+ andere netwerken (Apple Maps, TomTom, Here, Foursquare en Waze)
  • Store locators op de website 

11:00 – 11:30: Betaald bezoek genereren en doormeten

  • Google Ads – best practices
  • Google’s Local Campaigns – incrementeel winkel bezoek genereren
  • Click en collect inbouwen in Google Shopping strategie
  • Google Analytics en het doormeten van GMB, Local Campaigns en winkelbezoek.

11:30 – 11:40: Pauze

11:40 – 12:30: Omnichannel customer journey verbeteren

  • Afspraak integraties voor click & collect
  • Lokale productvoorraad feed integreren
  • Bezoek data van jouw en je concurrenten vergelijken

12:30 – 12:40: Pauze

12:40 – 13:00: Vrijblijvende discussie en tijd voor een op een vragen 

Specialist bij Google

Michel van Luijtelaar werkte dertien jaar bij Google als specialist en ondersteunde de grootste klanten van Google London bij attributie en measurement uitdagingen. De afgelopen jaren bij Google heeft hij heeft veel ervaring op gedaan voor zowel Google Ads, Google Analytics als Google Marketing Platform. Hij concentreerde zich op omnichannel-uitdagingen vanuit het kantoor van Google in Singapore. Momenteel werkt Michel als eigenaar van Up Analytics veel met locatie strategieën, GA4 / server side tagging en het optimaliseren van feed based marketing strategieën. Michel is gepassioneerd over marketing technologie, analytics, omnichannel en attributie en altijd bereid om inzichten te delen.

 

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Investering:€245,-
  • Datum:20 mei 2021


Verwante opleidingen