Naar Emerce.nl

Deep dive: Instagram

De succesformule van Instagram ontrafeld

Instagram: grote kans dat dit social media platform voor je merk geen onbekende is. Maar… haal je er al alles uit? Ben je op weg naar een like brand? Of beter nog, een love brand? Weet je welke content scoort? En heb je het algoritme onder controle? Kortom: heb je jouw eigen Instagram succesformule ontrafeld?

Joyce Nafzger, expert in Instagram en auteur van Instaproof, heeft van het ontrafelen van Instagram succesformules haar werk gemaakt. Als Head of Social bij creatief bureau qontent matters brengt ze haar kennis dagelijks in de praktijk voor merken als vtwonen, KPN, Rituals en Paula’s Choice. Daarbij zorgt ze voor social mediastrategieën, campagne concepten en content creatie.Joyce laat onder andere zien hoe zij het Instagram account van vtwonen een flinke boost heeft gegeven: van 1.000 naar 15.000(!) nieuwe volgers per maand.

Tijdens deze Emerce deep dive bespreekt Joyce de transformatie die Instagram de afgelopen 10 jaar heeft doorgemaakt en welke kansen dit voor jou biedt. Verwacht een deep dive vol praktische tips, voorbeelden, opdrachten en inspirerende cases, die je aan het denken zet én helpt Instagram (nog verder) te veroveren.

Extra: elke deelnemer ontvangt een gratis exemplaar van het boek ‘Instaproof’. 

 

Gedurende de Deep dive leer je: 

  • Dé ingrediënten voor succes op Instagram
  • Waarom Instagram interessant is voor je merk 
  • Instagram strategie opzetten 
  • Dé trucs om het algoritme te verslaan
  • Dé Instagram trends van 2021

Voor wie?

De Deep dive Instagram is voor social media managers, (online) marketeers, content creators, content marketers, marketing managers, e-commerce managers, online specialisten, community managers, brand managers en product managers. Basiskennis van Instagram en al haar functionaliteiten is vereist.

Programma:

09:30 – 10:15 uur Deel 1: waarom Instagram?

  • Quiz: hoeveel weet je van Instagram?
  • 10 jaar Instagram: hoe is de app ontstaan en hoe ontwikkelt deze zich?
  • Hoe verhoudt Instagram zich tot andere platformen?
  • Waarom is Instagram (nog steeds) interessant voor je merk?

10:15 – 10:30 uur Koffiebreak I

10:30 – 13:00 uur Deel 2: het Instagram succesrecept

  • Wat zijn dé ingrediënten voor een goede Instagram strategie?
  • Hoe laat je je account groeien?
  • Hoe creëer je likeable/engaging/shoppable content?
  • Hoe versla je het algoritme?
  • Hoe schrijf je een triggerende bio?
  • Welke tools zijn onmisbaar?
  • Quiz: hoeveel ingrediënten van het succesrecept blijven je bij

Docent 

Joyce Nafzger is social media expert, trainer en auteur van het boek ‘Instaproof’. Als Head of Social bij creatief bureau qontent matters tilt ze de socials van A-merken als vtwonen, Rituals en FEST Amsterdam naar een (nóg) hoger niveau. Daarbij neemt ze het complete plaatje voor haar rekening: van strategie tot content creatie.

Al vijf jaar lang traint Joyce met veel plezier zowel merken als ZZP’ers. Zo gaf ze workshops aan merken als het Rode Kruis, het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Simyo en de KRO. Door haar expertise in social media- en influencer marketing wordt haar mening regelmatig gevraagd door radiozenders als BNR Nieuwsradio en NPO Radio1.

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Investering:€245,- excl. BTW
  • Datum:
    → 17 december (uitverkocht)
    → 4 februari


Verwante opleidingen