Naar Emerce.nl

Deep dive Strategy Sprint

Maak je strategie concreet, tastbaar en uitvoerbaar

Wat is strategie? Als het aan ons ligt is het liever geen schrijfoefening  van 200+ pagina’s. Strategie gaat over keuzes maken en een route  kiezen die de beste kans van slagen heeft. Strategie moet, net als je  product, ook worden getest met je klanten. 

Je begint altijd met kijken naar je huidige strategie, wat werkt wel en  wat werkt niet en waar wil je heen? Daarna genereer je meerdere  strategieën waar je de aannames van toetst. Je leert aan de hand van  je onderzoek waar de kansen liggen, en hoe je risico’s kan  vermijden.  

Dit leer je tijdens de deep dive training  

In deze deep dive maak je kennis met IDEO tooling zoals de Strategy  Process map en de Strategy Choice cascade en leer je hoe je strategie op  een eenvoudige manier kan testen. De volgende keer dat je strategie  moet ontwikkelen of eentje van bovenaf voor je tanden krijgt, weet je hoe  je dat kan aanvliegen en de juiste vragen kan stellen om tot een strategie  te komen die concreet, tastbaar en daadwerkelijk uitvoerbaar is.  

Voor wie  

Iedereen die betrokken is bij de ontwikkeling van product of  portfoliostrategie:  

  • Innovation & product managers  
  • Portfolio managers  
  • Strategy directors 
  • Marketing managers  

Docenten

Anna Botsvine – strategic researcher & innovation coach
20+ jaar ervaring als productontwerper en onderzoeker in een breed scala aan digitale concepten. Ze houdt van het ontdekken van de behoeften en marktkansen van klanten, het maken van prototypes en het testen van zakelijke ideeën. In 2003 gestart met Angi Studio, een onderzoeksbureau in Den Haag.

Alienor de Haan- strategic designer & researcher
Momenteel werkt Alienor als ontwerper en onderzoeker bij Angi Studio. Waar ze haar passie voor UX en UI toepas in de ontwerpen die ze maakt.
Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Investering:€295,-
  • Datum:→ 6 september (09:00 - 13:00 uur)


Verwante opleidingen