Naar Emerce.nl

Influencer Marketing

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone
Zet Influencer Marketing effectief in om je doelen te bereiken!

Influencers zoals bloggers, YouTubers en Instagrammers krijgen een steeds grotere invloed. Meer en meer beïnvloeden ze het gedrag en de meningen van anderen, die de influencers zien als geloofwaardiger en meer betrouwbaar dan advertising. Het is dan ook een effectieve manier om het bereik en de betrokkenheid binnen een specifieke doelgroep te vergroten. Hiermee wordt influencer marketing een steeds belangrijker kanaal binnen de (online) marketingmix.

De opleiding Influencer Marketing geeft je concrete handvatten om influencer marketing effectief in te zetten binnen jouw crossmediale (marketing)strategie. Niet alleen geeft de opleiding duidelijk inzicht in het proces en de taken om een goed programma op te zetten, je leert ook hoe je vooraf budgetten en doelstellingen kan definiëren voor rapportage en effectieve bijsturing.

Voor wie?

Deze opleiding is geschikt voor marketing- en communicatiespecialisten, marketing en communicatiemanagers, e-commerce professionals en managers, online marketeers, webmanagers, social media managers, brand- en campagnemanagers en PR managers.

Leer in 1 dag een influencer marketing programma op te zetten

Na deze opleiding ben je in staat een gedegen influencer marketing programma op te zetten en deze te integreren binnen je bestaande (online) marketing activiteiten.

Dit mag je verwachten:

  • Doelen: Influencer Marketing, wat is het? En hoe kan je het zelf inzetten om je (marketing) doelen te bereiken?
  • Proces: duidelijk beeld van het proces en de taken die een influencer programma met zich meebrengt.
  • Influencers: een kijkje in hun leven en de materie, het begrijpen van de influencer, het proces van het selecteren van een influencer tot het briefen en maken van concrete afspraken. Het doel het opbouwen van een waardevolle, authentieke interactie en lange termijn relatie, zowel voor je organisatie als de influencer.
  • Resultaten: Het vaststellen van relevante KPI’s om je resultaten te meten, rapporteren en hierop bij te sturen.
  • Markt: je leert welke relevante spelers er zijn binnen de markt en welke mogelijkheden er zijn tot samenwerking.
  • Learnings en valkuilen: de do’s en dont’s aan de hand van succesvolle en minder succesvolle cases.

Cursusonderdelen:

  • Het belang van Influencer Marketing
  • Trends en ontwikkelingen
  • Type influencers
  • Influencer marketing als onderdeel van de (online) marketingmix
  • Vaststellen doelstellingen en budget
  • Het opstellen van een concept, briefing, workflow en planning
  • Type samenwerkingspartijen en agencies
  • Selectie van een influencers & (contractuele) afspraken
  • Het creëren van waardevolle en authentieke interactie
  • Het opbouwen van een lange termijn relatie
  • Crossmediale aanpak en advertising
  • KPI’s, meten, rapporteren en bijsturen

Wanneer, waar en investering?

Donderdag 5 oktober 2017. Bekijk de agenda voor alle startdata.

In Amsterdam, Leusden en Utrecht

€ 995,- voor 1 dag, exclusief btw, inclusief materialen en catering
€ 875,- voor Emerce leden en betalende deelnemers aan Emerce events in het afgelopen jaar

Influencer Marketing

09:30 – 12:30 uur: Doelstellingen & proces Influencer Marketing
12:30 – 13:30 uur: Lunch
13:30 – 16:30 uur: Realisatie en implementatie programma

Docenten
Femmie Geradts

Femmie Geradts heeft decennia lang internationale werkervaring in content marketing en social media. Femmie zat middenin de ontwikkelingen bij Philips wereldwijd en is vervolgens haar eigen social media adviesbureau begonnen. Daar heeft ze veel ervaring opgedaan rondom influencer marketing en is logischerwijs ingestapt in Secret Base wat zich richt op het professionaliseren van de Influencer marketing branche met een IRM (influencer marketing relationship) tool en de Influencer Marketing Academy.

Bas van Teylingen

Bas van Teylingen is multidisciplinair creatief. Werkt zowel voor- als achter de schermen binnen nieuwe- en oude media. Bas is regisseur van succesvolle (online) formats en bewezen televisieprogramma’s. Als YouTuber (36K subs) is Bas oprichter van De Tube School, de eerste school in Nederland waar jonge mensen, bedrijven en merken alle facetten van YouTube leren van de YouTubers zelf. Managing Director van Online Cookie Collective, een creatief media- en kenniscentrum voor de online wereld. Opgericht door YouTubers die de wereld van online advertising beter willen maken. Bas is YouTube Certified.

Beeckestijn Business SchoolBeeckestijn Business School

Emerce verzorgt de opleiding in partnership met Beeckestijn Business School. Hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & sales en klantgericht ondernemen.



  • Beste docenten van NL
  • Netwerken op niveau
  • Exclusief bij Emerce

 

 

Opleidingsinformatie
  • Opleidingsniveau:HBO+
  • Investering:Vanaf € 875,-
  • Datum:5 okt of
    12 dec


Verwante opleidingen