Naar Emerce.nl

Influencer Marketing

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Voor wie?  –  Locatie & Programma  – Docenten  –  Beeckestijn Business School  –  Inschrijven

Zet Influencer Marketing effectief in om je doelen te bereiken!

Influencer Marketing

Influencers zoals bloggers, YouTubers en Instagrammers krijgen een steeds grotere invloed. Meer en meer beïnvloeden ze het gedrag en de meningen van anderen, die de influencers zien als geloofwaardiger en meer betrouwbaar dan advertising. Het is dan ook een effectieve manier om het bereik en de betrokkenheid binnen een specifieke doelgroep te vergroten. Hiermee wordt influencer marketing een steeds belangrijker kanaal binnen de (online) marketingmix.

De opleiding Influencer Marketing geeft je concrete handvatten om influencer marketing effectief in te zetten binnen jouw crossmediale (marketing)strategie. Niet alleen geeft de opleiding duidelijk inzicht in het proces en de taken om een goed programma op te zetten, je leert ook hoe je vooraf budgetten en doelstellingen kan definiëren voor rapportage en effectieve bijsturing.


Voor wie?

Deze opleiding is geschikt voor marketing- en communicatiespecialisten, marketing en communicatiemanagers, e-commerce professionals en managers, online marketeers, webmanagers, social media managers, brand- en campagnemanagers en PR managers.

Leer in 1 dag een influencer marketing programma op te zetten

Na deze opleiding ben je in staat een gedegen influencer marketing programma op te zetten en deze te integreren binnen je bestaande (online) marketing activiteiten.

Dit mag je verwachten:

  • Doelen: Influencer Marketing, wat is het? En hoe kan je het zelf inzetten om je (marketing) doelen te bereiken?
  • Proces: duidelijk beeld van het proces en de taken die een influencer programma met zich meebrengt.
  • Influencers: een kijkje in hun leven en de materie, het begrijpen van de influencer, het proces van het selecteren van een influencer tot het briefen en maken van concrete afspraken. Het doel het opbouwen van een waardevolle, authentieke interactie en lange termijn relatie, zowel voor je organisatie als de influencer.
  • Resultaten: Het vaststellen van relevante KPI’s om je resultaten te meten, rapporteren en hierop bij te sturen.
  • Markt: je leert welke relevante spelers er zijn binnen de markt en welke mogelijkheden er zijn tot samenwerking.
  • Learnings en valkuilen: de do’s en dont’s aan de hand van succesvolle en minder succesvolle cases.

Cursusonderdelen:

  • Het belang van Influencer Marketing
  • Trends en ontwikkelingen
  • Type influencers
  • Influencer marketing als onderdeel van de (online) marketingmix
  • Vaststellen doelstellingen en budget
  • Het opstellen van een concept, briefing, workflow en planning
  • Type samenwerkingspartijen en agencies
  • Selectie van een influencers & (contractuele) afspraken
  • Het creëren van waardevolle en authentieke interactie
  • Het opbouwen van een lange termijn relatie
  • Crossmediale aanpak en advertising
  • KPI’s, meten, rapporteren en bijsturen


 Wanneer, waar en investering?

Dinsdag 26 juni 2018 & donderdag 27 september 2018.
Bekijk de agenda voor alle startdata.

In Amsterdam, Leusden en Utrecht

€ 875,- voor 1 dag, exclusief btw, inclusief materialen en catering

Influencer Marketing

09:30 – 12:30 uur: Doelstellingen & proces Influencer Marketing
12:30 – 13:30 uur: Lunch
13:30 – 16:30 uur: Realisatie en implementatie programma


Docenten
Dorit Roest

Toen in 2013 influencer marketing nog in de kinderschoenen stond, startte
Dorit Roest de agency Bloggers Network. Door haar eerdere ervaringen als
foodblogger ontdekte ze dat een samenwerking het waardevolst is als
deze is gebaseerd op relevantie en oprechte motivatie. Het was tijd om de
wereld van influencers te veranderen!

Twee jaar later richtte zij TIM (The Influencers Movement) op. Dit online platform is het internationale en technische antwoord op een behoefte die zij bleek te delen met vele anderen binnen de influencer markt.Na vijf jaar ervaring is Dorit inmiddels een pionier op gebied van influencer marketing en spreekt regelmatig op evenementen en bijeenkomsten.


Beeckestijn Business SchoolBeeckestijn Business School

Emerce verzorgt de opleiding in partnership met Beeckestijn Business School. Hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & sales en klantgericht ondernemen.


Heb ik wat er voor nodig is?

Stel jezelf de volgende vragen. Ben ik een kei in mijn vak en wil ik nog beter worden? Heb ik de motivatie en skills om mij te gaan richten op Influencer Marketing? Wil ik op een effectieve manier het bereik en de betrokkenheid binnen een specifieke doelgroep te vergroten?  Driemaal ‘Ja’, dan is het slim om mezelf nu in te schrijven voor deze opleiding.



  • Beste docenten van NL
  • Netwerken op niveau
  • Exclusief bij Emerce

 

 

Opleidingsinformatie
  • Opleidingsniveau:HBO+
  • Investering:€ 875,-
  • Datum:
    26 juni
    of 27 september 2018
Docenten
Dorit Roest


Verwante opleidingen