Maak formulieren en check-outs zonder afhaakmomenten
Formulieren zijn het sluitstuk van elke online business. Of het nu gaat om een offerteaanvraag, een online bestelling, het downloaden van een whitepaper, het inschrijven op een opleiding of je nieuwsbrief. Dit is het moment waar het om draait bij een online business. En toch haken net op dat moment onnodig veel bezoekers af. Dat is zonde.
Tijdens deze masterclass krijg je tientallen concrete tips & tricks die ervoor zorgen dat je bezoekers je formulieren met plezier en foutloos invullen. Je minimaliseert de kans op frustratie door het toepassen van psychologische en UX-principes. Waardoor minder mensen afhaken en opgeven. Je leert hoe je ontdekt wat de zwakke punten zijn van je formulieren en de check-out, zodat je chirurgisch de pijnpunten kan wegsnijden.
✔️ Het resultaat? Meer bezoekers die klant worden.
“Zowat alles op websites is gericht op het invullen van formulieren. En toch weten de meeste bedrijven niet precies waar in dat formulier hun bezoekers afhaken. Dat verandert na deze masterclass” – Karl Gilis
Tijdens deze masterclass leer je:
- 50+ UX principes voor het optimaliseren van je formulieren en check-out
- Psychologische toepassingen waardoor mensen zin hebben je formulier in te vullen
- Tips voor duidelijke en klantgerichte labels, instructies en foutmeldingen
- Hoe je via formulier analyse, user recordings en andere user research methodes ontdekt wat de zwakke plekken zijn van je formulieren. En hoe je die aanpakt
- Hoe je het perfecte formulier of check-out maakt voor je website en je business
Voor wie?
Deze masterclass is bedoeld voor iedereen die er genoeg van heeft, om te zien hoeveel mensen er afhaken tijdens het invullen van een formulier. Voor iedereen dus, die de online formulieren en check-outs maakt, of wil weten hoe ze beter kunnen. Denk aan developers, UX designers, web managers, e-commerce managers, conversie specialisten, online marketers, ondernemers en startups.
Programma
13:00 – 14:00 UX principes voor goede formulieren en check-outs
14:00 – 15:00 Psychologische principes en copywriting tips waardoor bezoekers minder snel afhaken
15:00 – 17:00 User research methodes om te ontdekken wat de zwakke plekken zijn van de formulieren van de online business
Master Karl Gilis
Volgens PPC Hero is Karl de derde meest invloedrijke conversie optimalisatie-expert ter wereld. Met AGConsult versnelt Karl al 20 jaar de groei van bedrijven door hun klanten centraal te plaatsen. Altijd gebaseerd op feiten en onderzoek omdat meningen maar meningen zijn. Naast dat Karl o.a. TUI, Suzuki, Carglass en Yoast helpt om klantgericht te worden, wordt hij regelmatig gevraagd als keynote spreker op internationale conferenties. Zo sprak hij al in 23 landen op drie continenten!