Naar Emerce.nl

André Merkus

Docent: Advanced marketing analytics

Specialisme: Econometrist. André maakt analytische uitdagingen concreet en optimaliseert de ROI van organisaties.

André Merkus

Na zijn studie Econometrie heeft André Merkus een persoonlijke missie: beslissingen in het bedrijfsleven meer data gedreven te maken. Want naast het beschikken over analytische en technologische kennis is het werkelijk begrijpen van de business minstens zo belangrijk. André heeft bij een groot adviesbureau verschillende senior management functies bekleed, waarin hij het contact met de klant het meest inspirerend vond. Op dit momentis André verantwoordelijk voor Objective Partners, een spin-off van Ortec voor marketing data challenges.

Marketing analytics expert

André Merkus was jaren geleden al betrokken bij het implementeren van een Dynamic Pricing systeem voor KLM. Heel veel data verzamelen, daarmee de vraag voorspellen en de optimale prijs uitrekenen waren de belangrijkste uitdagingen. In de loop der jaren zijn daar veel verschillende marketing analytics projecten bijgekomen, in verschillende industrieën. Verwacht van hem geen rekenwerk achter de komma, maar hulp bij het concreet maken van jouw analytische uitdagingen. André zorgt ervoor dat deelnemers met bruikbare kennis naar huis gaan.

Hoe maak je analytische uitdagingen concreet en optimaliseer je rendement? Schrijf je nu in voor de opleiding Advanced marketing analytics.

Contact informatie
Social Media

Docent bij de volgende opleidingen