GA4 Personalisatie & Privacy-proof targeting
Deze training richt zich op data-gedreven marketeers die actief zijn in Google Analytics 4 en Google Ads, met een focus op privacy-ontwikkelingen. Deze training is perfect voor iedereen die meer wil weten over Google Analytics 4 en de kracht van data wil benutten om betere marketingresultaten te behalen.
Omschrijving
In deze training leer je de essentiële principes van Google Analytics 4 voor een datagedreven marketingstrategie, inclusief privacy oplossingen. Ontwikkel vaardigheden in het creëren en beheren van doelgroepen in GA4 en leer hoe je deze kunt integreren met Google Ads voor optimale campagne resultaten. Deze deep dive legt de basis voor een privacy-bestendige meetstrategie in GA4, waardoor gepersonaliseerde targeting mogelijk is zonder te leunen op third-party cookies.
We behandelen essentiële basisprincipes voor GA4 en laten zien hoe je ze toepast. Daarna gaan we dieper in op het creëren van doelgroepen voor waardevolle inzichten in bedrijfsgroei. Data-gedreven inzichten zijn cruciaal voor groei. Om te groeien is het belangrijk om te weten hoe je deze nieuwe inzichten tot leven kunt brengen in Google Ads. Het leggen van de link tussen de data en je ads-strategie is ook een onderdeel van deze training.
Tijdens deze training
Op dag één behandelen we privacy-oplossingen zoals Consent Mode en Enhanced Conversions in Google Analytics 4. We verkennen ook server-side tracking voor geavanceerde gegevensverzameling.
Op dag twee ligt de focus op gepersonaliseerde targeting met GA4. We bespreken het gebruik van audiences en hoe je ze integreert met Google Ads, inclusief effectieve strategieën voor advertentiecampagnes.
Resultaten
Trainer
Tika is een gedreven Data Strategist met meer dan 7 jaar ervaring in Google Analytics, Google Ads en tag-implementaties. Ze is gespecialiseerd in datastrategie en privacy-oplossingen. Na een jaar als tag-implementatiespecialist te hebben gewerkt, ging ze bij Google aan de slag als Measurement & Attributie-specialist voor de grootste klanten in Europa. Ze stort zich momenteel op Google Analytics 4-oplossingen en helpt zowel grote als kleine bedrijven hun strategieën te optimaliseren met behulp van toekomstbestendige data. Tika gelooft in een praktische trainingsaanpak, zodat cursisten met bruikbare vaardigheden weggaan die ze direct kunnen toepassen.
Video Shorts
Toekomst van SEO
Google Ads fundamentals
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag?
Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor je organisatie? We helpen je graag verder!