Logo Emerce Academy
Conversion & Analytics

Online Persuasion

Meer dan 95% van onze beslissingen nemen we onbewust. Hoe reageert ons brein op verschillende prikkels? En nog belangrijker, hoe kun je dit gedrag beïnvloeden om je marketingdoelen te bereiken? Tijdens deze training leer je hoe je met de juiste teksten en beelden je bezoekers kunt motiveren.
Verken de nieuwste ontwikkelingen en hulpmiddelen in online beïnvloeding
Ontdek de psychologische processen die van invloed zijn op consumentengedrag
Breid je kennis uit over de impact van tekst, visuele elementen en overtuigende woorden
Voor jou?

Deze training is bedoeld voor online marketeers, webshop-, product-, category managers, content specialisten, maar ook voor marketing- en communicatiespecialisten, uitgevers, ondernemers en startups. De training is interessant voor iedereen die met psychologie het gedrag van online bezoekers positief wil beïnvloeden.

Type
Training
Docent
Martin van Kranenburg
Locatie
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Online of Utrecht
Datum
8 oktober 2025
Tijd
09.30 - 16.30 uur

Omschrijving

Deze training biedt je inzicht in het onbewuste gedrag van de bezoekers. Wat motiveert je bezoekers? Wat nemen ze waar? Hoe nemen ze beslissingen? De training gaat over het begrijpen van het consumentenbrein en het toepassen van bewezen psychologische principes. Leer hoe je het gedrag van je bezoekers positief beïnvloedt en bezoekers op het juiste moment motiveert.

Leer hoe je betere websites, apps en landingspagina’s ontwerpt. Hoe je teksten schrijft die bezoekers aanzetten tot actie en hoe je met beeld het gewenste gedrag oproept. Na deze training ben je je bewust van de kracht van het onbewuste brein, dat voor 95% verantwoordelijk is voor je gewenste conversiedoelstellingen.

Programma

Dag 1 (9:30 - 16:30)

Trends en ontwikkelingen op het gebied van Online Persuasion.

De werking van ons brein in relatie tot koopgedrag en -motieven.

Het belang van persona’s.

Persuasion principes, modellen en beïnvloedingsconcepten.

De conversiepiramide: findability, usability, persuasion, profiling.

De kracht van tekst, triggers en powerwords.

Het creëren van de juiste content: tekst, video, beeld en structuur.

Meten, A/B testen, analyseren en optimaliseren.

Toepassing in de praktijk.

Resultaten

Na deze training weet je:
De kracht van het onbewuste brein
Verleidingsprincipes: sociale bewijskracht, schaarste, autoriteit, sympathie en consistentie
Koopstijlvoorkeuren: niet iedereen beslist op dezelfde manier
Hot triggers: de juiste duwtjes in de rug
Copywriting: teksten die aanzetten tot actie
Beeld, video en design

Docent

Martin van Kranenburg
Martin van Kranenburg Nr. 1 spreker over neuromarketing en conversiegericht schrijven

Martin van Kranenburg is dé expert op het gebied van online marketing, gedragspsychologie, en copywriting. Met een ongeëvenaarde passie voor het optimaliseren van conversie en het inzetten van psychologische inzichten is hij een van de meest gevraagde sprekers en trainers van dit moment. Met zijn 25 jaar ervaring en focus op innovatie zet hij marketeers en teams in beweging om alles uit AI en ChatGPT te halen. Hij daagt je uit om buiten de gebaande paden te denken. Martin leert je hoe je met de kracht van taal écht verbinding kan maken met je doelgroep.

Hij is drie keer beoordeeld als beste spreker van de Webwinkel Vakdagen (2021, 2023 en 2024).

Andere trainingen in Conversion & Analytics
Kennissessie AI Agents
Wat zijn AI Agents precies, en wat zijn ze niet? Hoe verschillen ze van Automations? Wanneer maak je de keuze voor welke? En hoe kun je ze vandaag al inzetten om werkprocessen slimmer en sneller te maken? Tijdens deze sessie ontdek je hoe AI Agents nu al toegepast worden in de praktijk en hoe jij er zelf mee aan de slag kunt.
GEO: zo word je gevonden in ChatGPT
ChatGPT wordt steeds vaker het startpunt van online interactie. Niet langer via zoekmachines, maar via antwoordmachines. ChatGPT neemt steeds vaker de rol over van Google. Volgens HubSpot (2025) vindt 79% van de gebruikers AI-zoeken beter dan traditionele zoekmachines.

Dat vraagt om een andere benadering van content. Geen optimalisatie voor zoekwoorden, maar duidelijke, relevante teksten die taalmodellen kunnen interpreteren en verwerken. Waar SEO draait om keywords en links, draait Language Model Optimization (LMO) om betekenis. Deze deep dive biedt inzicht in hoe dat werkt en wat dat betekent voor de dagelijkse praktijk.
Google Analytics 4 met AI
Het verzamelen van data is belangrijk, maar het is niets waard als je er geen waardevolle inzichten uit haalt. Deze training richt zich op het gebruiken van AI om sneller en gerichter inzichten uit Google Analytics 4 (GA4) te halen. De focus ligt op het vertalen van ruwe data naar concrete acties die direct impact hebben op conversie en online prestaties. Door AI te integreren in het analyseproces ontstaat een efficiëntere manier van werken zonder te verzanden in complexe datastromen.
Bekijk meer

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Wat zijn de locaties van de fysieke trainingen?
Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Leusden en Amersfoort. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager